خدمات پست PDE
ورزش

گران ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال

فوتبال امروزه فقط یک ورزش نیست و تبدیل به صنعتی شده که سالانه میلیارد ها دلار پول در آن جا به جا میشود. هیچ متر و معیار خاصی برای تعیین قیمت بازیکنان فوتبال وجود ندارد و همواره باشگاه هایی که بالاترین پیشنهاد را به بازیکنان بدهند موفق به جذب آن بازیکن میشوند. در تاریخ فوتبال جهان بازیکنان مشهور و بزرگی جا به جا شده اند اما برخی از این نقل و انتقالات بیش از سایر سر و صدا به پا کرده و آن هم به علت قیمت بسیار بالای پرداخت شده برای جذب بازیکن مورد نظر بوده است.

در این مطلب قصد داریم تا گران ترین بازیکنان دنیا یا به نوعی گران ترین نقل و انتقالات در تاریخ جهان را با یکدیگر مرور کنیم.

1- نیمار 222 میلیون یورو

نیمار برزیلی یکی از استغداد های درخشان تاریخ فوتبال به شمار میرفت که باشگاه های بسیار بزرگی به دنبال جذب او از سانتوس برزیل بودند و در نهایت این بارسلونا بود که توانست گوی سبقت را از باشگاه های دیگر مخصوصا رئال مادرید برباید و نیمار را جذب کند.

دوران حضور نیمار در بارسلونا هم برای خود او و هم برای باشگاه دوران پر افتخاری بود اما در سال 2017 باشگاه پاریسن ژرمن با پشتوانه مالکان عرب خود توانست گران ترین نقل و انتقال تاریخ فوتبال جهان را تا امروز رقم بزند و اعجوبه برزیلی را با مبلغ 222 میلیون یورو از بارسلونا به خدمت بگیرد.

گران ترین بازیکن تاریخ
گران ترین بازیکن تاریخ

2- کیلیان امباپه 180 میلیون یورو

بی شک بزرگترین استعداد دنیای فوتبال در حال حاضر کیلیان امباپه فرانسوی است. امباپه در باشگاه موناکو تبدیل به چهره ای بزرگ شد و توانست استعداد ناب خود را به نمایش بگذارد. همین امر باعث شد که بزرگترین باشگاه های دنیا برای خرید او صف بکشند.

به واسطه علاقه کیلیان امباپه به رئال مادرید و کریستیانو رونالدو تصور مشد که او به کهکشانی ها بپیوندد اما باز این باشگاه پاریسن ژرمن بود که موفق شد دومین نقل و انتقال بزرگ دنیا را رقم بزند و در سال 2018 مبلغ 180 میلیون یورو برای جذب امباپه به باشگاه موناکو پرداخت کند.

کیلیان امباپه پاریسن ژرمن
کیلیان امباپه پاریسن ژرمن

3- فیلیپ کوتینیو 145 میلیون یورو

شاید بتوان لقب یکی از بدترین خرید های بارسلونا را به فیلیپ کوتینیو برزیلی داد. کوتینیو در باشگاه لیورپول بازیکن محوری و یکی از بهترین هافبک های لیورپولی ها بود و به همین علت باشگاه بارسلونا با پرداخت مبلغ 145 میلیون یورو به لیورپول در سال 2018 این بازیکن را به نیوکمپ برد اما فیلیپ کوتینیو اصلا در حد انتظار برای بارسلونا بازی نکرد و به نوعی به هیچ وجه ارزش پرداخت این مبلغ هنگفت را نداشت.

سومین بازیکن گران تاریخ فوتبال توسط بارسلونا به بایرن مونیخ و استون ویلا قرض داده شد تا مشخص شود خرید کوتینیو یک شکست بزرگ بوده است.

خرید فلیپ کوتینیو
خرید فلیپ کوتینیو

4- ژوآو فلیکس 126 میلیون یورو

ژواو فلیکس پرتغالی یکی از جوانان مستعد حال حاضر فوتبال دنیا محسوب میشود که در باشگاه اتلتیکو مادرید توپ میزند. اتلتیکو مادرید در سال 2019 برای خرید فلیکس جوان به باشگاه سابق او یعنی بنفیکا 126 میلیون یورو پرداخت کرد تا یکی از درخشان ترین استعداد های معاصر فوتبال را به پایتخت اسپانیا ببرد.

فلیکس در اتلتیکو مادرید تبدیل به یک ستاره بی بدیل نشد اما بازی های ضعیفی نیز از خودش نمایش نداد.

ژواو فلیکس اتلتیکو مادرید
ژواو فلیکس اتلتیکو مادرید

5- آنتوان گریزمن 120 میلیون یورو

آنتوان گریزمن فرانسوی در اتلتیکو مادرید شکوفا شد و تبدیل به یک مهاجم گلزن و تراز اول در دنیای فوتبال شد و در جام جهانی 2018 روسیه نیز خوش درخشید و با فرانسه قهرمان جهان شد به همین علت بارسلونا دست به جیب شد و در سال 2019 با مبلغ 120 میلیون یورو گریزمان را از اتلتیکو مادرید به بارسلون برد .

اما گریزمان در بارسلونا اصلا فروغ دوران حضور در اتلتیکو مادرید را نداشت و به نوعی یک خرید بی ثمر دیگر برای بارسلونا رقم خورده بود. گریزمان در بارسلونا اصلا شرایط خوب گذشته را نداشت و پس از یک دوره دوری از اتلتیکو و بازی برای بارسلونا دوباره به اتلتیکو مادرید بازگشت.

آنتوان گریزمان بارسلونا
آنتوان گریزمان بارسلونا

در این مطلب 5 مورد از گران ترین نقل و انتقالات فوتبال دنیا را مرور کردیم که تا به امروز اتفاق افتاده است. در آینده ادامه لیست گران ترین بازیکنان دنیا را در مجله PDE بررسی کرده و منتشر خواهیم کرد.

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟