خدمات پست PDE
ورزش

آمارهای تقابل پرسپولیس و استقلال

آمار و رکورد های شهرآورد پایتخت

بدون شک پرسپولیس و استقلال پرطرفدار ترین تیم های ایران هستند و به همین دلیل مسابقه این دو تیم پر اهمیت ترین جدال فوتبالی ایران است . دربی پایتخت در آسیا هم مشهور است و از آن به عنوان بزرگترین و مهم ترین دربی آسیا یاد میشود. به بهانه دربی 97 دو تیم پرسپولیس و استقلال سری به آمار تقابل های استقلال و پرسپولیس می اندازیم.

نتایج تقابل های پرسپولیس و استقلال

دربی پایتخت را باید دربی تساوی ها نامید . دو تیم پرسپولیس و استقلال 97 بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که در طول این 97 دیدار سهم استقلال 26 برد سهم پرسپولیس 25 برد و 46 دیدار هم با تساوی به پایان رسیده و همین آمار بیانگر این است که در دربی پایتخت ایران مهم ترین مساله برای تیم ها نباختن است.

از 97 تقابل پرسپولیس و استقلال 3 بازی با رای کمیته انضباطی به سود استقلال و یک بازی هم به دلیل شرکت نکردن استقلال در سوپرجام 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شده.

تقابل استقلال و پرسپولیس
تقابل استقلال و پرسپولیس

گلزنان دربی تهران

در طول بازی های برگزار شده بین استقلال و پرسپولیس 53 بازیکن برای استقلال موفق به گلزنی شده اند و در سوی دیگر 57 بازیکن هم برای پرسپولیس در دربی گلزنی کرده اند. در این میان و در طول 97 دیدار گذشته تنها یک بازیکن گل به خودی زده که آن سید حسین حسنی دروازه بان تیم استقلال میباشد.

همچنین 3 بازیکن نیز در طول تاریخ دربی برای هر دو تیم پرسپولیس و استقلال گلزنی کرده اند. برترین گلزن پرسپولیس در تاریخ دربی صفر ایرانپاک با 7 گل میباشد و برای استقلال هم علی جباری با 5 گل زده بهترین گلزن استقلال در دربی میباشد.

هتریک در دربی

در طول تاریخ دربی تنها دو بازیکن موفق به ثبت هتریک در این دیدار بزرگ شده اند. اولین نفر همایون بهزادی مهاجم قدیمی سرخپوشان بود که در دربی مشهور سال 1352 که با نتیجه 6 بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید موفق به ثبت هتریک شد و نفر دوم هم ایمون زاید مهاجم ایرلندی-لیبیایی پرسپولیس بود که در دربی 75 و ظرف مدت زمان 10 دقیقه موفق به ثبت هتریک شد.

ایمون زاید در دربی
ایمون زاید در دربی

بیشترین کلین شیت در دربی

بهترین دروازه بان تاریخ دربی از نظر ثبت کلین شیت سید مهدی رحمتی دروازه بان تیم استقلال است که موفق شده در 15 دربی 9 کلین شیت را ثبت کند و با آمار 60% بسته نگه داشتن دروازه در صدر این فهرست قرار بگیرد.

نفر دوم احمدرضا عابدزاده است که در 13 بازی 8 کلین شیت را ثبت کرده است , نکته جالب در مورد احمدرضا عابدزاده این است که او این رکورد را با لباس هر دو تیم پرسپولیس و استقلال ثبت کرده است.

نفر سوم این لیست علیرضا بیرانوند میباشد که در 8 دربی که به عنوان دروازه بان پرسپولیس حضور داشته 5 کلین شیت را ثبت کرده است.

سید مهدی رحمتی در دربی
سید مهدی رحمتی در دربی

بیشترین بازی در دربی

رکورد بیشترین بازی در دربی به علی پروین تعلق دارد که در 20 بازی به همراه پرسپولیس در شهرآورد حاضر بوده . نفر دوم این لیست علیرضا نیکبخت واحدی است که با 19 بار در دربی تهران حضور داشته است که این رکورد را با لباس هر دو تیم پرسپولیس و استقلال به دست آورده است.

در رتبه سوم هم محمود فکری و امیرحسین صادقی از استقلال و افشین پیروانی از پرسپولیس حضور دارند که با 18 بازی در دربی جز بازیکنانی هستند که نامشان در این مسابقه جاودانه شده است.

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟