خدمات پست PDE
ورزش

پر افتخارترین بازیکنان فوتبال دنیا

دنیای فوتبال پر از رکوردهایی است که بازیکنان در تلاش هستند به هر کدام از آن ها دست پیدا کنند. رکورد هایی مانند بیشترین تعداد گل ملی , بیشترین بازی ملی ,  بیشترین توپ طلا و … اما در این مطلب قصد داریم تا پر افتخار ترین بازیکنان فوتبال جهان را از حیث تعداد جام های قهرمانی به شما معرفی کنیم.

این بازیکنان با تیم ملی کشورشان یا تیم های باشگاهی که لباس آن ها را به تن کرده اند موفق شده اند به عنوان تیم برتر به جام قهرمانی دست پیدا کنند و این افتخارات را به ویترین خود اضافه کنند.

1- دنی آلوز 41 جام قهرمانی

شاید باورش برای شما سخت باشد که پر افتخار ترین بازیکن فوتبال دنیا کسی غیر از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو است. دنی آلوز برزیلی که در این روز ها آخرین سال های زندگی فوتبالی خود را سپری میکند موفق شده با تیم ملی کشورش و باشگاه های پر تعدادی که در آن ها بازی کرده 41 جام قهرمانی به دست بیاورد.

دوران اوج فوتبال دنی آلوز زمانی بود که از سویا راهی بارسلونا شد و موفق شد در دوران طلایی بارسلونا و زیر نظر گواردیولا جام های پر تعداد و مهمی به دست بیاورد.

دنی آلوز در باشگاه های بسیاری زیادی بازی کرده است و حتی سابقه بازی در لیگ مکزیک را نیز دارا میباشد.

دنی آلوز بارسلونا
دنی آلوز بارسلونا

2- لیونل مسی 39 جام قهرمانی

فوق ستاره دنیای فوتبال شاید از تظر تعداد توپ طلا در تاریخ فوتبال جهان بی بدیل باشد اما در زمینه تعداد جام های قهرمانی در رده دوم قرار دارد و فقط 2 جام کمتر از دنی آلوز برزیلی کسب کرده است. لیونل مسی اکثر جام های قهرمانی که به دست آورده را با پیراهن بارسلونا کسب کرده است. نکته جالب در مورد لیونل مسی این است که او تنها یک جام قهرمانی با تیم ملی آرژانتین به دست آورده است و همین مساله گویای این است که او در دوران طلایی بارسلونا حد فاصل سال های 2010 تا 2020 چه قدر موفق بوده است.

با توجه به سن و سال دنی آلوز لیونل مسی امیدوار است که بتواند با کسب دو جام قهرمانی دیگر به همراه پاریس سن ژرمن یا تیم ملی آرژانتین رکورد پر افتخار ترین بازیکن دنیا از حیث تعداد جام قهرمانی را نیز بشکند.

مسی بارسلونا
مسی بارسلونا

3- آندرس اینیستا 38 جام قهرمانی

مغز متفکر بارسلونا در میانه میدان آندرس اینیستا و ژاوی هرناندز بودند. شاید اینیستا اگر کمی بیشتر در بارسلونا مانده بود میتوانس تعداد جام های خود را حتی به عدد 40 نیز برساند اما این بازیکن خلاق اسپانیایی تصمیم گرفت سال های پایانی دوران بازیگری خود را در شرق آسیا و کشور ژاپن سپری کند.

اینیستا با پیوستن به ویسل کوبه ژاپن احتمال کسب تعداد جام های بیشتر را از خود دریغ کرد اما او نیز مانند دو نفر اول این لیست با حضور در نسل طلایی بارسلونا موفق شد جام های بیشماری به ویترین افتخارات خود اضافه کند. همچنین او موفق شده با تیم ملی اسپانیا جام های معتبری مانند جام ملت های اروپا و جام جهانی را کسب کند.

اینیستا بارسلونا
اینیستا بارسلونا

شاید برای شما سوال باشد که بازیکنان مشهور دیگری مانند کریستیانو رونالدو , زلاتان ابراهیموویچ , بوفون و نیمار و … در بین 3 نفر اول نبودند. شاید این بازیکنان از لحاظ فردی عملکرد بی نظیری در زمینه افتخارات داشته باشند اما از لحاظ تعداد جام هایی که در تیم های خود در دوران فوتبالی شان کسب کرده اند در رتبه های پایین تری نسبت به دنی آلوز و لیونل مسی و آندرس اینیستا قرار میگیرند.

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟