خدمات پست PDE
ورزش

با لقب های جالب بازیکنان فوتبال آشنا شوید

جالب ترین لقب‌های بازیکنان فوتبال

همان گونه که تیم های ملی و باشگاهی جهان دارای القاب خاص هستند برخی بازیکنان فوتبال هم دارای القاب خاص و جالبی میباشند که 10 مورد از آن ها را امروز مرور میکنیم که برخی از آنها عجیب یا حتی خنده دار میباشند.

‌به نقل از سايت ۹۰min ، تمامی بازيکنان در جهان فوتبال لقب دارند که گاهي اوقات نام آنها فراموش مي‌شود و با لقبشان در جهان شناخته مي‌شوند. اکثر این لقب ها براي بالا بردن جایگاه  يک بازيکن است اما گاهي لقب‌ها باعث شگفتی و خنده می‌شوند يا عجيب هستند. در ادامه‌ به 10 لقب عجيب در جهان فوتبال اشاره مي‌شود.

10. ال آپاچه (کارلوس توس)

يکي از صفت‌های مناسب و محبوب هواداران لقب کارلوس توس است. ال آپاچه (سرخپوست) به نام محلي بر مي‌گردد که بازيکن کنوني تيم بوکاجونیورز آرژانتین در آن متولد شده است. اسم اين محله “اخرسيتو د لوس آند” است که به “فوئرته د آپاچه” مشهور است.

لقب های جالب بازیکنان فوتبال

9. پيتبول (گاری مدل)

يکي از عجيب‌ترين لقب‌های جهان فوتبال به گاری مدل بازیکن اهل شیلی متعلق است. این بازیکن خشن به ال پيتبول (سگ بوی ترير) مشهور است. این لقب به دلیل جنگندگی و خشن بودن این بازیکن به آن تعلق گرفته است.

لقب های جالب بازیکنان فوتبال

8. اُ ری (پله)

این بازيکن برزیلی که بی شک یکی از  بهترين فوتباليست تاريخ جهان است به پادشاه مشهور است. پله يا اُ ري همه عناوين و رکوردهايی که يک فوتباليست مي‌توانست به دست آورد را در ويترين افتخاراتش دارد.دیگر لقب  او “گرنده” (بزرگ) هرگز فراموش نخواهد شد.

لقب های جالب بازیکنان فوتبال

7. لا گاتا (گاتسون فرناندس)

يکی از قوی‌ترين و قابل توجه‌ترين لقب‌ها به گاتسون فرناندس اختصاص دارد و بازيکن سابق تيم‌های ريورپلاته، راسينگ، گريو و مونتری ,  به لا گاتا (گربه ماده) مشهور است. او در يک مصاحبه درباره اين لقب گفت‌ : چرا به من مي‌گويند گربه ماده؟ واقعا  نمي‌دانم اما فکر مي‌کنم به خاطر اسم گاتسون و چشم‌هايم (آبي روشن) چنين لقبی را به من دادند. با اين حال دليل اين که به من لقب گربه نر ندادند و گربه ماده مي‌گويند را نمی‌دانم و  بايد آن را کشف کنم.

لقب های جالب بازیکنان فوتبال

6. ال تيگره (رادامل فالکائو)

شايد باورش سخت باشد اما رادامل فالکائو کلمبیایی لقب ال تيگره ( ببر) را به خاطر شوخی يکی از دوستانش گرفت. اين اتفاق در ديدار جوانان ريورپلاته و اوراکان رخ داد. این مهاجم کلمبيايی توانست دو گل در آن دیدار به ثمر برساند و جايزه El Tigre de Esso را به دست بیاورد. در اين لحظه گونسالو لئودوئينا اعلام کرد که فالکائو يک ببر است و از آن زمان این بازیکن با این لقب شناخته میشود.

لقب های جالب بازیکنان فوتبال

5. Kun (سرخيو آگوئرو)

سرخيو لئونل آگوئرو دل کاستيا مدت‌ها است در جهان فوتبال به Kun مشهور است. اين نام عجيب به کودکي مهاجم آرژانتینی  بر مي‌گردد. او در آن دوران کارتون جاپانی Kum Kum – را دوست داشت اما آن را Kun تلفظ مي‌کرد و اینگونه او با این لقب شناخته میشود.

لقب های جالب بازیکنان فوتبال

4. لا بروختيا (سباستين ورون)

يکي از عجيب‌ترين لقب‌ها به سباستين ورون تعلق دارد. خيلي از فوتبال دوستان نمي‌دانند چرا اين بازيکن به لا بروخيتا (جادوگر کوچک) مشهور است. دلايل زيادي در اين رابطه مطرح شده است که قابل قبول‌ترين آن از زبان خود این بازيکن آرژانتینی گفته شده است. او اعلام کرد : اين لقب از گذشته مي‌آيد، زماني که من در تيم‌هاي پايه بازی مي‌کردم. به ياد ندارم چه کسی اين لقب را به من داد اما يک نفر به من گفت‌ شبيه جادوگران هستم و به همين خاطر اين لقب با من ماند. پس از آن مرا با اين نام صدا کردند و اکنون فرزندم وارث اين لقب است.

لقب های جالب بازیکنان فوتبال

3. پاياسو (پابلو آيمار)

از طرف ديگر يکی از دوست داشتني‌ترين لقب ها به پابلو آيمار اختصاص دارد. او به پاياسو (دلقک) يا پاياسيتو (دلقک کوچک) مشهور است. سرمربی تيم زير 17 سال تیم ملی آرژانتین اين لقب را به خاطر اين که  پابلو هميشه لبخند بر لب داشت به او داده است. همچنين يکی از دلايل آن موهای مجعد اوست.

لقب های جالب بازیکنان فوتبال

2. چيچاريتو ( خاوير ارناندس)

يکی از بازيکنان تاثيرگذار تيم‌ ‌ملي مکزيک خاوير چيچاريتو ارناندس است. بازيکن سابق منچستر یونایتد لقب پدرش خاوير ارناندس گيترس را به ارث برده است. پدر او را چيچارو (نخود فرنگی) مي‌نامند چون چشمان سبز و قد کوتاهی دارد. ارناندس ملقب به نخود فرنگی کوچک است.

لقب بازیکنان فوتبال جهان

1. لا پولگا (ليونل مسي)

يکي از بزرگترين بازيکنان جهان بی شک ليونل مسی است. او در کودکي به خاطر جثه کوچکش با مشکلاتي روبرو بود. زمانی که مي‌خواست در تيم‌هاي پايه بازی کند او را قبول نمي‌کردند چون جثه و وزن مناسبي نداشت. سال‌های بعد با لقب لا پولگا (کک) مشهور شد.

لقب بازیکنان فوتبال جهان

امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید میتوانید برای مطالع مطالب بیشتر به بخش مجله سایت پست بین المللی PDE سر بزنید.

امتیاز کاربران: 4.6 ( 6 رای)

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟