خدمات پست PDE
اخبار

لیست کامل ممنوعات پستی به خارج از کشور

معرفی ممنوعات پستی

هنگامی که می‌خواهیم یک اقلام و اجناسی را به خارج از کشور ارسال کنیم یکی از مهمترین کار هایی که باید بکنیم بررسی کالاهایی است که ورود یا خروج‌شان ممنوع است. بر اساس کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های قانونی مشترک، دستورالعمل‌های مشابهی در بین کشورهای مختلف وجود دارد. بر اساس این دستورالعمل‌های مشترک، ارسال پستی برخی از اقلام و کالا‌ها به داخل کشور ها ممنوع است. اما به جز این دستورالعمل‌های مشترک و قوانین پست بین‌المللی، هر کشوری نیز بر اساس شاخصه‌های قانونی و فرهنگی خود محدودیت‌هایی دارد. در این مقاله که توسط وب‌سایت PDE تدارک دیده شده، می خواهیم شما را با ممنوعات پستی به خارج از کشور آشنا کرده و درباره قوانین مربوطه صحبت کنیم.

ممنوعات گمرکی

پیشتر گفتیم که هر کشور با توجه به قوانین و پروتکلهای داخلی خود، محدودیت های پستی خاصی دارد. برای مثال، ممنوعات پستی کشور ما، با محدودیت‌های پستی کشور آلمان قطعا متفاوت است. بدین خاطر که کلیه قوانین مصوب در جمهوری اسلامی با مسائل شرعی مطابقت داده می ‌شوند، قوانین و معیارهای شرعی نیز، جزء ملاک‌ها و قوانین شرکت‌های پستی هستند. مشروبات الکلی، مواد مخدر و یا ابزار و آلات قمار و … از جمله مهمترین ممنوعات پستی به خارج از کشور در جمهوری اسلامی هستند.

ممکن است مسائل امنیتی و اخلاقی در هر کشور تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند که در تعیین مجوز مراسلات پستی موثر هستند. به عبارت دیگر، هر کشور بر اساس شرایط امنیتی و اخلاقی خود، ورود و خروج برخی از کالاها را چه از طریق پست بین‌الملل و چه سایر روش‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ممنوع می‌کند. برای مثال ، در ایالت‌های مختلف آمریکا شما می‌توانید با در نظر گرفتن پروتکلهای، اسلحه دستی مجوزدار خود را پست کنید. اما این قاعده در کشورهای دیگر از جمله کشور ما صادق نیست.

با درنظرگرفتن به این مسئله، قبل از اقدام برای ارسال بسته پستی به خارج از کشور یا برعکس آن، باید حتما با کارشناسان شرکت پست مشورت کنید. این کارشناسان خدمات پستی، امکان ارسال قانونی مرسوله شما به مقصد مورد نظر را بررسی می‌کنند. در صورت وجود هر گونه ممنوعیت و مغایرتی با قوانین پستی و کشور یا محل مقصد بار، اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را به شما خواهند داد.

پست به خارج از کشور

ممنوعیات هوایی

به غیر از محدودیت‌های عمده قانونی برای ارسال یک بسته پستی در کشور مبدا و مقصد، انواع دیگری از ممنوعات پستی بین‌المللی نیز وجود دانرد. ممنوعیت‌های هوایی یکی از انواع این محدودیت‌ها است. مرسوله شما ممکن است از لحاظ قانونی و گمرکی برای پست شدن منعی نداشته باشد، اما شرکت‌های هوایی از انتقال آن خوداری کنند. برای مثال از انتقال هوایی پاور بانک و انواع باتری، علی‌رغم این که ممنوعیت قانونی ندارد، جلوگیری می‌شود. ممنوعات پست بین‌المللی، شامل محدودیت های وزنی و حجمی در پروازها نیز می‌شود. به این معنا که برای پست هوایی اکسپرس، محدودیت‌های وزنی وجود دارد. به این معنی که حجم ارسال بار از طریق پست بین‌المللی اکسپرس، دارای محدودیت است و بارهای با وزن بیشتر امکان ارسال به این روش را ندارند.

پست اکسپرس به خارج از کشور

رفتار با مرسولات غیر مجاز

این وظیفه صاحب کالا است که اظهار کالا را به جهت حفظ امنیت حمل کالا به صورت صحیح و دقیق اعلام کند. اظهارات در خصوص ارزش بسته‌ی پستی، محتویات، اوزان و مشخصات صاحبین مرسوله (فرستنده و گیرنده) هستند. اگر صاحب کالا در انجام این کار قصور ورزد، مسئولیت خسارات و هزینه‌های جانبی بر عهده وی خواهد بود. نحوه برخورد با بسته‌های پستی ارسالی یا مرسولات وارداتی که دارای مغایرت قانونی و اشتباه ارسال شده باشند در آیین نامه‌ها مشخص می‌شود. اما مواد مخدر و مواد مشابه، اقلام غیر شرعی و اخلاقی، مواد منفجره و نظامی در صورت پست کردن، نه ارسال می‌شوند و نه تحویل داده می‌شوند و نه برگشت زده می‌شوند.

اگر یک کالا یا ‌مرسوله‌ی ممنوع به هر نحوی پست شود، مسئولیت قانونی ارسال آن بسته و عواقب آن با ارسال کننده است و شرکت پستی هیچ مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت. همینطور کلیه هزینه‌های جانبی و جریمه ها از مشتری اخذ خواهند شد. اگر اقلام ممنوعه پست شده در محل ترانزیت کشف شوند، یعنی کشوری به جز مبداء یا مقصد ، تحت قوانین آن محل با مرسوله و متخلف برخورد خواهد شد.

یکی از بهترین روش‌ها برای ارسال مرسولات به خارج از کشور ، پست است. ارسال مرسولات از طریق پست بین‌المللی هم امنیت و اطمینان بالایی دارد و هم مقرون‌به‌صرفه است. نیاز به گفتن نیست که علاوه بر این مزایا، پست محدودیت‌ها و ممنوعیاتی نیز دارد که چه از نظر بین‌المللی و چه از نظر کشور مبداء و مقصد اعمال می‌شود. خوشبختانه پست بین المللی پی دی ای با دارا بودن امکانات وسیعی در زمینه بازرگانی و با داشتن کارت بازرگانی تولیدی می تواند به شما در ارسال بسته های پستی شما به خارج از کشور کمک کند و شما را از ممنوعات پستی به خارج از کشور بر حذر می دارد. ما تجربه امن و رضایت بخش را برای شما در همکاری با ما تضمین خواهیم کرد.

امتیاز کاربران: 4.5 ( 1 رای)

نمایش بیشتر

روابط عمومی PDE

ما با تجربه بیش از ۳۰ سال فعالیت در صنعت پست سریع بین المللی در خدمت شما هستیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟