خدمات پست PDE
اخبار

راهنمای ترخیص یک روزه از فرودگاه امام خمینی (ره)

مراحل ترخیص یک روزه از فرودگاه امام خمینی (ره)

در هر کشور جهت ورود کالا روش های قانونی وجود دارد که شما بتوانید کالای مورد نظر را وارد و ترخیص نمایید. در ایران نیز راه های قانونی زمینی، دریایی، ریلی و هوایی تعریف شده است که بتوان از طریق آن ها در این گمرکات فرآیند ترخیص را انجام داد.
بازرگان ها معمولاً با توجه به حساسیت و اهمیت کالاها ترجیح می دهند حمل هوایی را انتخاب کنند تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به دریافت آن از گمرک فرودگاه امام خمینی، اقدام نمایند. بنابراین ، شما به عنوان یک بازرگان ، باید پروسه ترخیص کالا و روش های ترخیص کالا را به خوبی بررسی نمایید. باید همچنین از مدارک و مجوزهای مورد نیاز نیز آگاهی داشته باشید و آنها را تهیه نماید. نکته حائز اهمیت دیگری که باید به آن واقف باشید، آگاهی کامل از قوانین ترخیص کالا است. از این رو سعی کردیم در اینجا با ارائه توضیحات کامل درخصوص روال کار فرودگاه امام خمینی و نحوه ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی، بازرگانان و تجار را نسبت به فرآیند ترخیص کالا راهنمایی نماییم.

چگونه کالای خود را یک روزه از فرودگاه امام ترخیص کنیم؟

با توجه به این که در ماه های اخیر ترخیص کالا از گمرک بسیار سخت و بسیار زمان بر شده است و دولت دائما در حال تلاش است تا جلوی واردات کالا را جهت جلوگیری از خروج ارز و افزایش نرخ ارز بگیرد و با اعمال کردن ساختار های کنترلیای که بر روی واردات کالا دارد ، از جمله صدور ثبت سفارش و تخصیص کد رهگیری بانک مرکزی و ترخیص از گمرک ، سعی می کند واردات را کنترل کند.

ترخیص کالا از گمرک

یکی از مهمترین مراحل ترخیص کالا اخذ ثبت سفارش برای واردات کالا می باشد ، که از قضا دولت خیلی روی این مسئله حساس است و لیست واردات و گروه های کالای آن را همه روزه تغییر می دهد و بعضا ممکن است در صورتی که کالایی را وارد کرده باشید اما امکان ثبت سفارش امکان ترخیص آن نباشد ، که در این صورت صاحب کالا با ضرر و زیان فراوانی به جهت پرداخت هزینه انبارداری و دموراژ متحمل خواهد شد و این در حالی است که خوابیدنِ سرمایه نیز خود ضرر دیگری نیز وارد می کند.
یکی از سریعترین راه ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی استفاده از بند قانون امور گمرکی و ترخیص کالا به نام بند 1 ماده 38 است که البته برای ترخیص کالا هایی با ارزش حداکثر 2000 دلار در گمرک فرودگاه امام خمینی قابلیت استفاده دارد. البته باید در نظر داشت که در سال های اخر مدیران گمرک در استفاده از این روش ترخیص فوری را سختگیری های زیادی را اعمال می کنند ، زیرا ترخیص بصورت پته از فرودگاه امام خمینی با سرعت زیادی انجام شده و این مسئله تمایل تجار به اخذ ثبت سفارش واردات را کاهش می می دهد.

ترخیص کالا از گمرک

شما می توانید از طریق بند قانون 1 ماده 38 بدون نیاز به ثبت سفارش در حداکثر 1 روز کاری در صورتی که نیاز به مجوز دیگری اعم از مجوز استاندارد یا غیره نداشته باشد کالای خود را ترخیص کنید و در این صورت شما می توانید در زمان و هزینه های ترخیص کالا از فردوگاه امام خمینی صرفه جویی زیادی کنید ، خصوصا که بسیار از بازرگانان و تجار و واردکننده گان علاقه مند هستند هزینه بیشتری متحمل شوند ، اما کالای وارداتی آنها در سریعترین زمان ممکن از گمرک ترخیص شود تا بتوانند کالای وارداتی مذکور را در بازار توزیع نمایند.
به این مسئله توجه کنید که ترخیص بدون ثبت سفارش از گمرک فرودگاه امام ، علیرغم اینکه برای کالا های حداکثر 2000 دلار امکان استفاده دارد ، اما شرکت های تولیدی از این قاعده برای واردات برخی از کالا ها مستثنی هستند ؛ از جمله واردات مواد اولیه ، واردات قطعات یدکی ، واردات ماشین آلات تولیدی و کلیه موارد به تولید از نظر سقف واردات دیگر دارای سقف نمی باشد. تولیید کنندگان دارای کارت بازرگانی تولیدی می توانند تا میزان بالایی حتی محموله تا 100.000 دلار نیز واردات بدون نیاز به ثبت سفارش انجام بدهند.
خوشبختانه پست بین المللی پی دی ای با دارابودن امکانات وسیعی در زمینه بازرگانی و با داشتن کارت بازرگانی تولیدی می تواند به شما در ترخیص کالایتان در اسرع وقت از فرودگاه امام خمینی کمک کند. ما تجربه امن و رضایت بخش را برای شما در تجربه تان تضمین خواهیم کرد. ما این افتخار را داریم که در کارمان بهترین و معتمدترین باشیم.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نمایش بیشتر

روابط عمومی PDE

ما با تجربه بیش از ۳۰ سال فعالیت در صنعت پست سریع بین المللی در خدمت شما هستیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟