خدمات پست PDE
اخبارسایر

قوانین جالب کشور های جهان

وضع قانون در هر کشوری به منظور جلوگیری از هرج و مرج و افزایش سطح فرهنگ آن کشور است .بیش از 200 کشور بر روی کره زمین وجود دارد و تمامی این کشور ها قوانین خاص خود را دارند. شهروندان و همچنین مسافرانی که وارد این کشورها میشوند ملزم به رعایت قانون آن کشور هستند.اما برخی از این قوانین عجیب و شاید برای خیلی از ما غیر منطقی باشد.

در این مطلب قصد داریم تا برخی از قانون های عجیب که در کشور های سراسر دنیا وضع شده و اجرا میشوند را مرور کنیم.همچنین همیشه سعی کنید قبل از سفر به هر کشوری قوانین آن کشور را مطالعه کنید تا مبادا در آن کشور دچار مشکل نشوید.

همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که قوانین هر کشوری حتی اگر آن قانون عجیب به نظر برسد قانون آن کشور بوده و همه افراد و حتی توریست هایی که به آن کشورها سفر میکنند موظف به رعایت تمامی آن ها میباشند.

قوانین سنگاپور

قانون عجیبی در سنگاپور وجود دارد و آن هم این است که فروش و حتی جویدن آدامس در این کشور ممنوع میباشد و اگر همچین موردی در سنگاپور مشاهده شود جریمه هزار دلاری در انتظار شخص خاطی خواهد بود.

قانون عجیب سنگاپور

قوانین آلمان

در کشور آلمان بزرگراه ها ممنوعیت سرعت ندارند و رانندگان میتوانند با سرعت دلخواه در این بزرگراه ها رانندگی کنند اما باید به یاد داشته باشند که باک آن ها بنزین کافی دارد زیرا در غیر این صورت اگر بنزین خودرو در اتوبان های آلمان تمام شود , راننده جریمه سنگینی باید پرداخت کند.

یکی دیگر از قوانین عجیب آلمان این است که شما حق ندارید با استفاده از بالشت به شخص دیگری حمله کنید و اگر این عمل را انجام دهید جرم شما برابر با حمله با سلاح سرد است.

بزرگراه های آلمان

قوانین هنگ کنگ

قانون عجیب هنگ کنگ این است که اگر شخصی به همسر خود خیانت کند طرف مقابل این اجازه را دارد که فرد خیانتکار را به قتل برساند.به همین دلیل پس از وضع این قانون آمار خیانت ها در این کشور به شدت کاهش پیدا کرده.

قوانین یونان

قانون جالب کشور یونان این است که پوشیدن کفش پاشنه بلند در برخی از شهر های یونان جرم محسوب میشود و علت این امر آن است که با پوشیدن کفش های پاشنه بلند ممکن است به آثار تاریخی یونان خسارت وارد کنید.

قوانین کانادا

در کانادا و شهر پترولیا شما اجازه سوت زدن را ندارید , این قانون به دلیل جلوگیری از آلودگی صوتی وضع شده .همچنین آواز خواندن,داد زدن و جیغ زدن هم شامل این قانون میشود.

قانون جالبی که در تورنتو کانادا وجود دارد این است که بالا رفتن از درخت در این شهر ممنوع بوده و در صورت مشاهده با فرد خاطی برخورد میشود.

قوانین کانادا

قوانین ایتالیا

در ایتالیا و در شهر ونیز شما حق ندارید در میدان سن مارک به پرندگان غذا بدهید در غیر این صورت شما 700 دلار جریمه خواهید شد.دلیل وجود این قانون این است که پرندگان اثرات مخربی بر آثار تاریخی این شهر دارند.

قانون جالب دیگر در کشور ایتالیا این است که شما در شهر رم اگر صاحب سگ باشید موظف هستید هر روز سگ خود را به پیاده روی ببرید در غیر این صورت با شما برخورد خواهد شد.این قانون در شهر تورین هم اجرا میشود با این تفاوت که صاحبان سگ ها آن ها را باید روزی 3 بار بیرون ببرند.

قوانین آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی قانون بسیار عجیبی وجود دارد و آن هم این است که نزدیک شدن به خرس ها و کشتی گرفتن با آن ها ممنوع میباشد.نگهداری از خرس به عنوان حیوان خانگی در این کشور موردی ندارد اما شما در آفریقای جنوبی خرس را حق ندارید بیرون ببرید.

اما نکته جالب ماجرا این است که اصلا در آفریقای جنوبی خرسی وجود ندارد و بیش از 1 میلیون سال است که هیچ خرس بومی در آفریقای جنوبی یافت نمیشود.

 قوانین بریتانیا

یکی از عجیبترین قوانین در بین کشور ها مربوط به بریتانیا میباشد و آن قانون این است که وارد شدن به پارلمان بریتانیا با کلاه خود ممنوع میباشد.مورد عجیب این قانون این است که در سال 2021 و قرن بیست و یکم دیگر کسی از کلاه خود استفاده نمیکند و وجود این قانون در این کشور اروپایی کمی عجیب است.

پارلمان انگلیس

قوانین امارات

اگر روزی به امارات سفر کردید یادتان باشد که در این کشور قسم نخورید.در کشور امارات قسم خوردن جرم محسوب میشود و اگر شخصی این کار را انجام دهد جریمه خواهد شد.

قوانین ایالات متحده آمریکا

در کشور آمریکا و در ایالت آیداهو قانون بسیار عجیبی وجود دارد به صورتی که میتوان گفت عجیب ترین قانون آمریکا میباشد و آن هم این است که شما در این ایالت حق خوردن انسان را ندارید و خوردن انسان ممنوع میباشد.

در ایالت هاوایی وجود بیلبورد های تبلیغاتی ممنوع میباشد و هیچ بیلبورد تبلیغاتی در این ایالت وجود ندارد.

قوانین مراکش

قانون عجیبی که در مراکش وجود دارد این است که کشتن موش ها جرم محسوب میشود مگر اینکه قصد خوردن آن را داشته باشید.

قوانین عجیب کره شمالی

اما در پایان به کشوری که پر از قوانین عجیب است میپردازیم.در کره شمالی قوانین عجیب و غریب زیادی وجود دارد.

یکی از قوانین عجیب کره شمالی مشارکت صد درصدی در انتخابات است به گونه ای که در هر دوره انتخابات فقط یک نامزد وجود دارد و تمامی مردم کره شمالی موظف هستند به آن نامزد رای دهند در غیر این صورت مجازات میشوند و آن نامزد کسی جز رهبر کره شمالی نیست.

قوانین عجیب کره شمالی

یکی دیگر از قوانین عجیب کره شمالی این است که اگر شخصی مجرم و خائن شناخته شود مجازات او تا 3 نسل ادامه پیدا میکند و آن ها هم شامل این مجازات میشوند.این مجازات معمولا فرستادن شخص به اردوگاه های کار اجباری میباشد.

مورد عجیب دیگری که در کره شمالی وجود دارد این است که فقط افرادی که در دولت هستند اجازه رانندگی و دریافت گواهی نامه را دارند و مردم معمولی اجازه رانندگی در کره شمالی را ندارند.

در کره شمالی هیچ یک از شهروندان اجازه برقراری تماس با خارج از کشور را ندارد و در صورتی که شخصی این کار را انجام دهد مجازات بسیار سختی در انتظار او میباشد.

قوانین عجیب کره شمالی

در کره شمالی شما فقط مجاز هستید از بین 28 مدل مویی که دولت معرفی کرده مدل موی خود را انتخاب کنید که نصف آن مربوط به زنان و نصف دیگر مربوط به مردان کره شمالی میباشد.نکته جالب در این زمینه این است که مدل موی رهبر کره شمالی شمال این 28 مدل نیست و او اجازه دارد موی خود را به هر شکلی خواست اصلاح کند.همچنین زنان این کشور اجازه استفاده از رنگ مو را ندارند.

در آینده مطالب جالب دیگری در مورد کشور ها در مجله PDE  منتشر خواهد شد.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟