خدمات پست PDE
ورزش

توپ طلا 2022 به چه کسی میرسد

یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی و به خصوص دنیای فوتبال مراسم اهدا توپ طلای فوتبال میباشد. هیچ فوتبالیستی نیست که آروزوی دستیابی به توپ طلای فوتبال را نداشته باشد . رویای دستیابی به توپ طلا برای همه فوتبالیست ها محقق نمیشود . در طول تاریخ بسیار اتفاق افتاده که خیلی از بازیکنان بزرگ با این که عملکرد بی نظیری در طول یک فصل فوتبالی داشته اند اما در راه کسب توپ طلا فرانس فوتبال ناکام مانده اند و زیر سایه بازیکنان دیگر قرار گرفته اند.

اسامی نامزد های کسب توپ طلا 2022 روز گذشته منتشر شد که غیبت لیونل مسی پس از بیش از یک دهه در این لیست نکته جالب این لیست بود.

اسامی نامزدهای توپ طلا 2022

نامزدهای توپ طلا در سال جاری اعلام شدند و لیونل مسی پس از 17 سال هیچ جایی در این فهرست ندارد اما کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی باز هم در این لیست قرار گرفته است. در بین اسامی اعلامی بیشترین شانس برای کسب توپ طلا 2022 به کریم بنزما , رابرت لواندوفسکی و محمد صلاح اختصاص دارد و به احتمال فراوان برنده توپ طلا 2022 از بین این 3 نفر خواهد بود.

بیشترین شانس توپ طلا 2022
بیشترین شانس توپ طلا 2022

اسامی کامل نامزد های توپ طلا فرانس فوتبال به شرح زیر میباشد :

روبرت لواندوفسکی

تیبو کورتوا

وینیسیوس

کاسمیرو

کریم بنزما

لوکا مودریچ

رودیگر

کیلیان امباپه

کریستوفر انکونکو

یاشوا کیمیش

سادیو مانه

سباستین هالر

محمد صلاح

ترنت الکساندر آرنولد

لوئیز دیاز

فابینیو

داروین نوینز

فیرجیل فن‌دایک

برناردو سیلوا

ریاض محرز

فیل فودن

کوین دی‌بروینه

ژوائو کانسلو

ارلینگ هالند

هئونگ مین سون

هری کین

رافائل لیائو

مایک ماینیان

دوشان ولاهویچ

کریستیانو رونالدو

بازیکنانی با بیشترین توپ طلا

در طول تاریخ بازیکنان بزرگی توانستند به توپ طلا برسند و برخی از بازیکنان هم بودند که بیش از یک بار افتخار دستیابی به توپ طلا را داشته اند.

پرافتخار ترین بازیکن از حیث توپ طلا کسی به جز لیونل مسی آرژانتینی نیست , او موفق شده که 7 بار توپ طلا را نصیب خود کند و از این جهت یک رکورد منحصر به فرد به جای گذارد و شکستن این رکورد را تا حد زیادی غیر ممکن کرده است.

کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی نفر دوم لیست پرافتخارترین بازیکنان در کسب توپ طلا میباشد. رونالدو موفق شده که 5 بار توپ طلا را کسب کند و با توجه به شرایط سنی و شرایط تیمی او دیگر بعید به نظر میرسد که بتواند این تعداد را بیشتر کند.

نفر سوم به صورت مشترک در اختیار میشل پلاتینی و یوهان کرایوف و مارکو فان باستن میباشد که هر کدام 3 بار توانسته اند بهترین بازیکن جهان شوند و توپ طلا را به خانه برده اند.

کوین کیگان , رونالو برزیلی , فرانس بکن بائر , کارل هانس رومنیگه و دی استفانو نیز 2 بار توپ طلا را کسب کرده اند.

بسیاری دیگر از بازیکنان و اسطوره های دنیای فوتبال نیز موفق شده اند 1 بار توپ طلا را کسب کنند و بهترین بازیکن جهان شوند. بازیکنان بزرگی نظیر : لوکا مودریچ , اوزه بیو , گرد مولر , زیدان و رونالدینیو و … افتخار کسب توپ طلا برای 1 بار را داشته اند.

تاریخ مراسم اهدا توپ طلا 2022

روز دو شنبه 17 اکتبر 2022 مصادف با 25 مهر 1401 مشخص خواهد شد که چه کسی در سال 2022 بهترین بازیکن دنیا خواهد شد و توپ طلا را کسب خواهد کرد.

امتیاز کاربران: 4.85 ( 2 رای)

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟