خدمات پست PDE
ورزش

مروری بر مهم ترین دربی های جهان

مهم ترین دربی های جهان

فوتبال پر طرفدار ترین ورزش جهان است و یکی از جذابیت های این رشته ورزشی دربی ها یا شهرآورد هایی است که هر سال و در طول هر فصل فوتبالی اتفاق می افتد.طرفداران فوتبال در شروع هر فصل فوتبالی اولین چیزی که در تقویم مسابفات به دنبال آن میگردند زمان دربی تیم مورد علاقه خود در برابر رقیب سنتی هست.

دربی فقط به معنی یک مسابقه فوتبال نیست بلکه به معنای یک جنگ تمام عیار هست به طوری که خیلی از طرفداران تیم های فوتبال دنیا حاضر هستند تیمشان قهرمان نشود اما شهرآورد یا دربی را در برابر دشمن فوتبالی تیم مورد علاقه خود پیروز شوند.

در این مطلب قصد داریم تا با هم نگاهی به مهم ترین دربی های جهان فوتبال داشته باشیم.

1- دربی اسپانیا: بارسلونا – رئال مادرید

با اینکه بارسلونا و رئال مادرید همشهری نیستند اما این مسابقه به نوعی یک دربی محسوب میشود و بی شک مهم ترین و پر بیننده ترین دربی جهان است.مادریدی ها به این مسابقه ال کلاسیکو و طرفداران بارسلونا در ایالت کاتالان به آن ال کلاسیک میگویند.

این دربی یک جنگ کهنه بین اهالی ایالت کاتالان و پایتخت نشینان است که ریشه اش به سالیان گذشته و زمان ژنرال فرانکو باز میگردد دلیل این اتفاق هم این است که کاتالان ها رئال مادرید را تیم پادشاهی و حکومتی میدانستند و اعتقاد داشتند رقابت با رئال مادرید به واسطه پادشاهی بودنش نا برابر است.

این دربی به قدری مهم و تمام عیار هست که طرفداران این دو تیم رفتن بازیکن به تیم مقابل را گناهی نا بخشودنی میدانند.

ال کلاسیکو

2- دربی آرژانتین: بوکاجونیورز – ریورپلاته

از این بازی به عنوان سوپر کلاسیکو در سراسر جهان یاد میشود.سوپر کلاسیکو هم یکی از مهم ترین دربی های جهان میباشد که بین دو تیم بوکا و ریور پلاته برگزار میشود.

مجله معتبر گاردین از این بازی به عنوان یکی از 50 اتفاقی یاد کرده که باید قبل از مرگ آن را مشاهده کرد. این بازی سرشار از نفرت است به صورتی که میگویند بازیکنان باید با نفرت و خشم از تیم مقابل وارد میدان شوند.

خشم نفرت در این بازی به حدی است که در دیدار 3 سال پیش به دلیل خشونت بالای بازی داور مسابقه بازی را نیمه تمام اعلام کرد.

سوپرکلاسیکو

3- دربی اسکاتلند: سلتیک – رنجرز

این دربی دلایلی فراتر از یک مسابقه ورزشی برای تبدیل شدن به مهم ترین دربی جهان دارد و آن هم این است که رنجرز از طبقه جاکمیت اسکاتلند است و سلتیک از طبقه کارگر.

همچنین دیگر دلیلی که باعث حساسیت بالای این این دربی شده است عقاید مذهبی متفاوت این دو تیم است که بین دو فرقه کاتولیک و پروتستان است.

دربی اسکاتلند

4- دربی صربستان: ستاره سرخ – پارتیزان

فوتبالی های صرب از این مسابقه با عنوان دربی ابدی نام برده اند و اعتقاد دارند تا پایان عمر باید از رقیب خود متنفر باشند. ستاره سرخ توسط کمونیست ها و پارتیزان بلگراد توسط افسران ارتش تاسیس شده اند.

از این دربی به عنوان دربی پارتیزانی نیز یاد میشود.

دربی صربستان

5- دربی ترکیه: فنرباغچه – گالاتاسرای

یکی از مهم ترین دربی های جهان در کشور ترکیه و بین دو تیم گالا و فنرباغچه برگزار میشود.گالاتاسرای توسط طبقه کارگران اروپایی و فنرباغچه توسط  کارگران طبقه  آسیایی ترکیه تاسیس شده اند.

درگیری های خونین و خشونت بسیار بالای این بازی باعث شده این بازی یکی از مهم ترین و جذاب ترین دربی های دنیا لقب بگیرد.

دربی ترکیه

6- دربی مصر: الاهی – الزمالک

از دربی شهر قاهره نه تنها در کشور مصر بلکه در تمامی قاره آفریقا به عنوان مهم ترین دربی و مسابقه  فوتبال باشگاهی یاد میشود.این مسابقه به قدری حساس و مهم است که همیشه در آن از داوران خارجی استفاده میشود.

الزمالک تیم محبوب ثروتمندان مصر و الاهلی تیم مردمی این کشور است.

دربی مصر

7- دربی تهران: استقلال – پرسپولیس

بی شک مهم ترین دربی ایران,خاور میانه و آسیا بین دو تیم پرطرفدار ایران یعنی استقلال و پرسپولیس برگزار میشود.در سال های نه چندان دور به دلیل حساسیت وحشتناک و تاثیر بالای این مسابقه در جامعه از داوران خارجی برای قضاوت در این مسابقه دعوت میشد .

پر حادثه ترین دیدار دو تیم 20 سال پیش برگزار شد که در آن بازی خشن پرویز برومند با مشت به صورت پایان رافات کوبید که باعث محرومیت هایی برای بازیکنان دو تیم بعد از مسابقه شد و حتی برخی بازیکنان بعد از مسابقه راهی بازداشتگاه شدند.

پرسپولیس استقلال

8- دربی رم ایتالیا: رم – لاتزیو

این دربی به دلاکاپیتاله مشهور است و یکی از مهم ترین دربی های جهان و ایتالیا به شمار میرود.این دربی نسبت به سایر شهرآورد ها از خشونت پایین تری همواره برخوردار بوده اما باز هم همواره جزو دربی های مهم ایتالیا محسوب میشود.

دربی ایتالیا

9- دربی میلان ایتالیا: میلان – اینتر

بی شک مهم ترین بازی و دربی ایتالیا همین مسابقه است و به دلامادولینا شهرت دارد. این دو تیم دارای طرفداران میلیونی در سراسر جهان هستند.این بازی علیرغم زیبایی و حساسیت بالا معمولا بدون خشونت برگزار شده که از دلایل عمده آن میتوان به نبود اختلافات جغرافیایی,مذهبی یا طبقه اجتماعی اشاره کرد.

دربی ایتالیا

10- دربی لندن در انگلیس: آرسنال – تاتنهام

دربی شمال لندن مهم ترین مسابقه پایتخت انگلستان میباشد . هواداران دو تیم از این بازی همیشه به عنوان مهم ترین بازی فصل برای تیمشان یاد کرده اند و این نبرد را نبر حیثیتی برای تیمشان عنوان میکنند به گونه ای که همیشه بعد از پیروزی تیمشان بر رقیب دیرینه اعلام میکنند که لندن متعلق به آنها است.

دربی لندن

خرید کیت تیم فوتبال محبوبتان از آمازون

اگر علاقه‌مند به ورزش به خصوص فوتبال هستید برای تجربه هیجان انگیر تماشای دربی در کنار دوستانتان میتوانید لباس و کیت اورجینال تیم محبوبتان را با کمک پست PDE، از سایت های معتبر بین المللی مثل آمازون خریداری نمایید. با خدمات PDE به راحتی میتوانید خرید از آمازون را تجربه کنید.

امتیاز کاربران: 4.65 ( 2 رای)

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟