خدمات پست PDE
ورزش

تمام قهرمان های تاریخ جام جهانی فوتبال

معرفی تمامی تیم های قهرمان شده در جام جهانی

مسابقات فوتبال جام جهانی بزرگترین تورنومنت فوتبالی در سراسر دنیا است که هر 4 سال یک بار برگزار میشود.هر قاره دارای سهمیه های مشخصی میباشد که تیم های آن قاره برای به دست آوردن آن و کسب بلیط جام جهانی با یکدیگر رقابت میکنند.

از سال 1930 هر 4 سال به صورت مرتب جام جهانی برگزار شده اما در این میان دو دوره در سال های 1942 و 1946 به علت بروز جنگ جهانی این مسابقات برگزار نشد.نکته جالب در مورد تاریخچه قهرمان های جام جهانی این است که در طول بیش از 90 سالی که از پیدایش این مسابقات گذشته تیم های قهرمان جام جهانی فقط از دو قاره اروپا و آمریکای جنوبی  بوده اند.

مورد دیگری که در تاریخچه قهرمان جام جهانی وجود دارد این است که در طول 21 دوره برگزار شده مسابقات جام جهانی فقط 8 تیم موفق به کسب عنوان قهرمانی شده اند.

در این مطلب قصد داریم تا مروری بر تاریخچه قهرمانان جام جهانی داشته باشیم.

پر افتخار ترین تیم جام جهانی

پر افتخار ترین تیم جام جهانی برزیل است که موفق شده تا امروز 5 بار جام طلایی مسابقات را بالای سر ببرد و به تنهایی در صدر پرافتخار ترین تیم های جام جهانی قرار بگیرد. برزیل در سال های 1958,2002 ,1994 ,1970 ,1962 ,  موفق شده بر بام جهان قرار بگیرد.

از آخرین قهرمانی برزیل در رقابت های جام جهانی تقریبا بیست سال گذشته و مردمان سرزمین قهوه انتظار زیادی برای تکرار این افتخار کشیده اند.آن ها امیدوار هستند تا با وجود نفراتی مانند نیمار و آلیسون و … موفق به شکست این طلسم 20 ساله شوند.

برزیل در سال های 1950 و 1998 هم  نایب قهرمان این رقابت ها شده.

برزیل قهرمان جام جهانی

بیشترین حضور در فینال جام جهانی

رتبه دوم پر افتخار ترین تیم های ملی در جام جهانی در اختیار تیم ملی آلمان میباشد آلمان ها در 4 دوره مسابقات جام جهانی در سال های 1954,2014 ,1990 ,1974  , قهرمان رقابت های جام جهانی شده اند .آلمان ها معمولا جز 4 تیم پایانی رقابت های جام جهانی قرار میگیرند و همواره یکی از مدعیان اصلی این تورنومنت شناخته میشوند.

تیم ملی فوتبال آلمان 4 دوره هم به عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کرده.

آلمان قهرمان جام جهانی

ایتالیا 4 ستاره

تیم ملی فوتبال ایتالیا هم مانند آلمان موفق به کسب 4 عنوان قهرمانی در تاریخ جام جهانی شده است.ایتالیایی ها چهارمین ستاره خود را در سال 2006 و شکست فرانسه به پیراهن های خود چسباندند.

تیم ملی ایتالیا در سال های 1934 2006 ,1982 ,1938 , موفق شده که قهرمان جام جهانی شود.همچنین این تیم در 2 دوره از مسابقات جام جهانی هم نایب قهرمان شده.

ایتالیا قهرمان جام جهانی

خروس ها با 2 قهرمانی

تیم ملی فوتبال فرانسه آخرین قهرمان رقابت های جام جهانی در سال 2018 در کشور روسیه است.این تیم که به خروس ها شهرت دارد با کسب دو عنوان قهرمانی در سال های 1998 و 2018 در رتبه بعدی پر افتخار ترین تیم های جام جهانی قرار دارد.

تیم ملی فرانسه یک بار هم در سال 2006 نایب قهرمان رقابت های جام جهانی شده است.

فرانسه قهرمان جام جهانی

آرژانتین و طلسم 36 ساله

تیم ملی آرژانتین همیشه جز مدعیان اصلی قهرمانی رقابت های جام جهانی فوتبال بوده و همواره تیمی پر از ستاره و اسطوره های تکرار نشدنی بوده اما با این وجود فقط 2 بار در سال های 1978 و 1986 موفق به کسب عنوان قهرمانی شده و 36 سال است که از آخرین قهرمانی آرژانتینی ها در رقابت های جام جهانی میگذرد.

تیم ملی آرژانتین 3 بار هم در آخرین قدم دستش از جام قهرمانی رقابت های جام جهانی کوتاه مانده و نایب قهرمان شده.

آرژانتین قهرمان جام جهانی

اروگوئه با 2 قهرمانی و بیش از نیم قرن انتظار

دیگر تیمی که موفق شده 2 بار قهرمان جام جهانی فوتبال شود تیمی از آمریکای جنوبی به نام اروگوئه است که در سال های 1930 و 1950 موفق به کسب قهرمانی در جام جهانی شده است.نکته جالب در مورد اروگوئه این است که آن ها 2 بار به فینال جام جهانی رسیده اند و هر دو بار هم قهرمان شده اند.

اروگوئه میزبان اولین دوره جام جهانی بود که خودش در آن دوره عنوان قهرمانی رقابت ها را کسب کرد.

اروگویه قهرمان جام جهانی

مهد فوتبال و 1 قهرمانی

تیم ملی فوتبال انگلستان که به سه شیر ها مشهور است تنها یک بار در سال 1966 که میزبان رقابت ها بود موفق شد قهرمان جام جهانی فوتبال شود و از آن سال به بعد هیچوقت حتی به فینال رقابت ها هم نرسید.

انگلستان کشوری است که فوتبال در آن ابداع شد اما هیچ وقت نتوانست به یک مدعی جدی در جام جهانی تبدیل شود و بیش از نیم قرن است که تیم ملی فوتبال انگلیس نتوانسته به فینال جام جهانی برسد.

انگلیس قهرمان جام جهانی

جدیدترین تیمی که قهرمان جام جهانی شده

تیم ملی فوتبال اسپانیا جدید ترین تیمی است که موفق شده به لیست قهرمان های جام جهانی راه پیدا کند.تیم ملی اسپانیا که به لاروخا مشهور است در سال 2010 و با هدایت ویسنته دلبوسکه توانست قهرمان جام جهانی فوتبال شود و جام طلایی را از قاره سیاه به مادرید ببرد.

تیم ملی اسپانیا در آن دوره با نمایش خیره کننده و انجام فوتبالی که به تیکی تاکا مشهور بود توانست در فینال هلند را با گل آندرس اینیستا شکست دهد و قهرمان این رقابت ها شود.

اسپانیا قهرمان جام جهانی

شما میتوانید پیراهن اورجینال تیم ملی مورد علاقه خود را از سایت آمازون به وسیله پست بین المللی PDE  سفارش دهید و آن را به راحتی درب منزل تحویل بگیرید.

امتیاز کاربران: 4.87 ( 3 رای)

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟