خدمات پست PDE
ورزش

پرگل ترین بازی های تاریخ جام جهانی

بازی های جام جهانی 2022 از چند روز پیش در کشور قطر آغاز شد و تیم ملی فوتبال ایران در اولین گام مقابل تیم ملی انگلیس با نتیجه 6 بر 2 تن به شکست داد تا یکی از بازی های پر گل تاریخ جام جهانی رقم بخورد. به همین بهانه در این مطلب به سراغ پرگل ترین بازی های جام جهانی رفته ایم و با یکدیگر به مرور این بازی ها میپردازیم.

1- اتریش 7 – 5 سوییس سال 1954

پرگل‌ترین بازی جام جهانی در ژوئن ۱۹۵۴ اتفاق افتاد، زمانی که سوئیس و اتریش در لوزان یک بازی هیجان انگیز با ۱۲ گل به نمایش گذاشتند. آن روز رکورد تعداد گل‌های زده شده در یک بازی جام جهانی ثبت شد و از آن زمان باقی مانده است. این مسابقه در گرمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد برگزار شد.

در واقع سوئیس تنها تیم تاریخ جام جهانی است که موفق شده در یک دیدار پنج گل به ثمر برساند اما در نهایت شکست بخورد.

2- فرانسه 7 – 3 پاراگوئه سال 1958

فرانسه جام جهانی ۱۹۵۸ را با پیروزی ۷-۳ مقابل پاراگوئه در بازی اول خود آغاز کرد.  پاراگوئه حتی در دقیقه ۵۰ بازی با نتیجه ۳ بر ۲ از حریف خود پیش بود. هت تریک فونتین به فرانسه کمک کرد تا در پایان یک برد خوب به دست آورد.

مهاجم فرانسوی یکی از بهترین بازیکنان آن سال‌ها در فوتبال اروپا و جهان بود.

رکورد بیشترین گل در یک فینال جام جهانی متعلق به فونتین است که در مجموع ۱۳ گل در ۶ بازی در مسابقات ۱۹۵۸ به ثمر رساند. او در هر یک از شش بازی خود در تورنمنت ۱۹۵۸ سوئد گلزنی کرد.

3- آلمان 7 – 1 برزیل سال 2014

قطعا بدترین خاطره فوتبالی تمام برزلی ها در سال 2014 و آن هم در سالی که خودشان میزبان جام جهانی بودند رقم خورد. در سال 2014 و به واسطه این که برزیل میزبانی رقابت های جام جهانی را در اختیار داشت برزیلی ها امید داشتند تا پس از 12 سال جام را در خانه به دست بیاورند اما این رویا در نیمه نهایی و در مقابل آلمان نقش بر آب شد و آن ها با شکستی تحقیر آمیز دستشان از جام کوتاه ماند.

آلمان برزیل 2014
آلمان برزیل 2014

4- آلمان 8 – 0 عربستان سال 2002

سال 2002 عربستان به عنوان یکی از نمایندگان آسیا در جام جهانی کره و ژاپن شرکت کرد و در اولین گام باید به مصاف تیم ملی آلمان میرفت.شاید بدبین ترین هوادار عربستان و خوشبین ترین طرفدار آلمان هم تصور نمیکردند که دروازه عربستان 8 بار در طول 90 دقیقه باز شود.

پس از شکست سنگین عربستان در مقابل آلمان بسیاری از رسانه ها اقدام به مسخره کردن تیم ملی عربستان کردند و اعلام کردند که این تیم اصلا در حد و اندازه های تورنمنتی مانند جام جهانی نیست.

آلمان عربستان 2002
آلمان عربستان 2002

5- انگلستان 6 – 2 ایران سال 2022

رد پای تیم ملی ایران هم به تازگی در بازی های پرگل جام جهانی دیده میشود. تیم ملی ایران که با امید های فراوان راهی قطر شده بود در مقابل انگلستان در هر نیمه 3 گل خورد و با زدن 2 گل به انگلستان مجموع گل های این بازی را به عدد 8 رساند تا این بازی هم به عنوان یکی از پرگل ترین بازی های جام لقب بگیرد.

ایران انگلیس 2022
ایران انگلیس 2022

بازی های پرگل در جام جهانی خیلی کم اتفاق می افتد و دلیل آن هم سطح مسابقات جام جهانی است اما اگر شما یکی از بازی های پر گل جام جهانی را مشاهده کرده اید باید به شما تبریک گفت زیرا این اتفاقی نیست که خیلی زیاد رخ دهد و شما قطعا بابت مشاهده این بازی ها باید خوشحال باشید.

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟