خدمات پست PDE
ورزش

با 10 لقب جالب تیم های ملی فوتبال دنیا آشنا شوید

10 لقب جالب تیم های ملی فوتبال

در دنیای فوتبال علاوه بر بازیکنان تیم ها نیز دارای القاب خاص خود میباشند و در دنیا با این لقب ها شناخته میشوند. لقب تیم های ملی فوتبال در دنیا معمولا برگرفته از تاریخ یا فرهنگ آن کشور است.

 برخی از این القاب بسیار معروف و مشهور هستند و بلافاصله با شنیدن این لقب ها همه یاد تیم مور نظر خواهند افتاد.اما برخی از القاب هستند که لقب های خاصی هستند و شاید تاکنون تماشاگران فوتبال این لقب ها را نشنیده باشند.لقب تیم های ملی فوتبال به مرور زمان شکل گرفته و کم کم در دنیای فوتبال جا افتاده است در این مطلب قصد داریم تا شما را با لقب های جالب تیم های ملی فوتبال آشنا کنیم.

لقب تیم ملی هلند ( لاله های نارنجی)

لقب تیم ملی هلند برگرفته از تاریخ کشور هلند میباشد.هلند در جهان به سرزمین لاله ها مشهور است و به همین دلیل کلمه لاله ها در مورد تیم ملی هلند نیز به کار رفته است و به دلیل رنگ نارنجی لباس تیم ملی هلند این تیم در جهان به لاله های نارنجی شهرت یافته و شناخته میشود.

لقب تیم ملی هلند

لقب تیم ملی فرانسه ( خروس ها)

تیم ملی فوتبال فرانسه به خروس ها شهرت دارد این لقب شاید کمی عجیب به نظر برسد اما علت انتخاب این لقب برای فرانسوی این است که خروس در فرهنگ فرانسه نمادی از خوشبختی و سرنوشت است و حتی بانگ خروس در آیین فرانسوی ها نمادی از پیروزی میباشد و به همین دلیل لقب تیم ملی فوتبال فرانسه خروس ها انتخاب شده و بر روی پیراهن بازیکنان این تیم نقش بسته.

لقب تیم ملی فرانسه

لقب تیم ملی ایتالیا ( لاجوردی پوشان)

تیم ملی فوتبال ایتالیا در دنیا با لقب لاجوردی پوشان شناخته میشود.این لقب اصلا ارتباطی با فرهنگ یا تاریخ کشور ایتالیا ندارد و تنها دلیل انتخاب این لقب برای تیم ملی فوتبال ایتالیا رنگ لباس اول این تیم میباشد.

ایتالیایی ها سال های سال است که رنگ آبی را برای لباس اول تیم ملی فوتبال این کشور انتخاب کردند و به همین دلیل لقب تیم ملی فوتبال ایتالیا لاجوردی پوشان میباشد.

لقب تیم ملی ایتالیا

لقب تیم ملی ایران ( یوز های ایرانی )

تیم ملی فوتبال ایران کمتر از یک دهه است که با لقب یوز های ایرانی شناخته میشود و علت انتخاب این لقب برای تیم ملی ایران حمایت از یوزپلنگ ایرانی که در معرض انقراض قرار دارد میباشد. به واسطه لقب یوزهای ایرانی برای تیم ملی فوتبال ایران نماد یوزپلنگ چند سالی است بر روی پیراهن ایران نقش بسته.

در گذشته و قبل از انتخاب لقب یوزهای ایرانی برای تیم ملی ایران , لقب شاهزاده های پارسی برای ایران در نظر گرفته شده بود و اغلب از این لقب برای تیم ملی ایران استفاده میشد.

لقب تیم ملی ایران

لقب تیم ملی آرژانتین (آلبی سلسته)

تیم ملی فوتبال آرژانتین در سراسر دنیا با لقب آلبی سلسته شناخته میشود که جز یکی از مشهور ترین القاب فوتبالی در دنیا میباشد.

این لقب در واقع اشاره به رنگ پرچم و رنگ پیراهن تیم ملی آرژانتین دارد. برخی اوقات به تیم ملی آرژانتین گایوچوس نیز گفته میشود که اشاره به سرخ پوستانی دارد که قرن ها پیش در آرژانتین سکونت داشتند.

لقب تیم ملی آرژانتین

لقب تیم ملی آلمان ( دی مانشافت)

لقب تیم ملی فوتبال آلمان دی مانشافت است که به معنی “تیم” است. علیرغم اینکه نماد کشور آلمان عقاب است اما به تیم ملی آلمان هیچوقت عقاب  گفته نمیشود. همچنین ژرمن ها دیگر لقب تیم ملی آلمان است که به واسطه نام کشور آلمان به آن ها گفته میشود.

لقب تیم ملی آلمان

لقب تیم ملی ژاپن ( سامورایی ها )

لقب تیم ملی ژاپن سامورایی ها است که به دلیل جنگجویانی که در گذشته در این کشور وجود داشت و لباس آبی رنگ میپوشیدند به آن ها گفته میشود.همچنین دیگر لقب تیم ملی ژاپن تیم متولد شده از آفتاب است که برگرفته از موقعیت جغرافیایی ژاپن و وجود نماد خورشید بر روی پرچم این کشور است.

لقب تیم ملی ژاپن

لقب تیم ملی بلژیک ( شیاطین سرخ )

همیشه با شنیدن لقب شیاطین سرخ همه فوتبال دوستان یاد تیم منچستر یونایتد می افتند اما در قالب تیم های ملی تیم ملی بلژیک هم به شیاطین سرخ شهرت دارد.

این لقب پس از پیروزی 3 بر 2 در مقابل هلند در سال 1906 توسط یک مجله به بلژیکی ها داده شد و از آن پس این تیم با نام شیاطین سرخ در سطح ملی شناخته میشود.

لقب تیم ملی بلژیک

لقب تیم ملی مصر ( فراعنه)

کشور مصر در دنیا با نماد های زیادی شناخته میشود که ریشه در تاریخ مصر دارد. یکی از این جاذبه های تاریخی وجود فراعنه در این کشور است که به همین دلیل به تیم ملی فوتبال مصر تیم فراعنه هم گفته میشود . دیگر لقبی که به تیم ملی مصر داده شده اس پسران نیل است که به واسطه وجود رود بزرگ نیل در این کشور است.

لقب تیم ملی مصر

لقب تیم ملی تونس ( عقاب های کارتاژ)

عقاب یکی از نماد های کشور تونس میباشد و کارتاژ یک قوم قدیمی است که در نتزدیکی تونس زندگی میکنند به همین دلیل لقب تیم ملی تونس عقاب های کارتاژ میباشد که بر گرفته از فرهنگک و تاریخ این کشور آفریقایی میباشد.

لقب تیم ملی تونس

 

در گذشته مطلبی در خصوص لقب های جالب بازیکنان فوتبال در مجله PDE  منتشر شده که شما را به خواندن آن مطلب جالب هم دعوت میکنیم.

امتیاز کاربران: 4.88 ( 6 رای)

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟