خدمات پست PDE
ورزش

رکوردهای جالب دنیای فوتبال

بی تردید فوتبال محبوب ترین ورزش کره زمین است و چندین میلیارد انسان بر روی زمین از دیدن فوتبال لذت میبرند. در دنیای فوتبال مانند سایر ورزش ها رکورد هایی وجود دارد که همواره برخی از آن ها دستخوش تغییر و جابجایی میشوند. گاهی برخی از این رکوردها به قدری عجیب و جالب هستند که شاید تغییر آن ها یا حتی نزدیک شدن به این رکورد ها اتفاقی دست نیافتنی باشد.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با چند رکورد جالب و عجیب دنیای فوتبال آشنا کنیم.

1-دروازه بانی که 131 گل زده در کارنامه خود دارد

شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که در مورد چیلاورت , دروازه بان افسانه ای پاراگوئه صحبت میکنیم اما اینطور نیست. شخص مورد نظر کسی نیست جز روجریو سنی دروازه بان برزیلی که چند سال پیش از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

شاید بسیاری از بازیکنان فوتبال باشند که آرزوی رسیدن به 100 گل در مسابقات رسمی را دارند و حتی برخی از آن ها موفق به انجام این کار نمیشوند اما روجریو سنی با اینکه دروازه بان بود توانست 131 گل در کارنامه خود ثبت کند. او 19 سال برای باشگاه سائوپائولو برزیل بازی کرد و 69 گل از روی نقطه پنالتی و 62 گل از طریق ضربه ایستگاهی به ثمر رسانده است.

روژریو سنی
روژریو سنی

2-بیشترین گل زده در یک جام جهانی

ژوست فونتن فرانسوی تنها 30 بازی ملی در کارنامه خود دارد اما در جام جهانی 1958 رکوردی بی نظیر از خود به جای گذاشت که تا به امروز کسی حتی نتوانسته به رکورد او نزدیک شود. فونتن در این جام جهانی 13 گل به ثمر رساند تا نامش در تاریخ جام جهانی جاودانه شود. گرد مولر بمب افکن تیم ملی آلمان با 10 گل در یک جام جهانی نزدیک ترین تعقیب کننده اوست.

ژوست فونتن
ژوست فونتن

3-حضور در 1300 بازی رسمی

پیتر شیلتون دروازه بان تیم ملی انگلستان توانسته این رکورد بی نظیر را از خود به جای بگذارد البته منابع غیر رسمی حتی عدد 1800 را برای تعداد بازی های شیلتون اعلام کرده اند. نکته جالب در مورد پیتر شیلتون این است که او تا 48 سالگی به بازی کردن ادامه داد و همچنین دروازه بانی که گل مشهور دست خدا را از مارادونا دریافت کرد پیتر شیلتون بود.

پیتر شیلتون
پیتر شیلتون

4-روبرت لواندوفسکی و زدن 5 گل زیر 10 دقیقه

رابرت لواندوفسکی مهاجم سابق بایرن مونیخ سال 2015 و در بازی در مقابل ولفسبورگ موفق شد چندین رکورد را به نام خود ثبت کند. در آن بازی لواندوفسکی به عنوان یار تعویضی در نیمه دوم وارد میدان شد و از دقیقه 51 تا 60 موفق شد ظرف مدت زمان 9 دقیقه 5 گل وارد دروازه ولفسبورگ کند. همچنین رکورد های بیشترین گل زده یک بازیکن تعویضی در یک دیدار , سریع ترین هتریک , سریع ترین پوکر و سریع ترین گلات را نیز به نام خود ثبت کند و تمامی این رکورد ها را در کتاب گینس به نام خود بزند.

لواندوفسکی ولفسبورگ
لواندوفسکی ولفسبورگ

5- گل 92 متری

زدن گل از فاصله دور یکی از صحنه های جذاب دنیای فوتبال میباشد اما بیشترین فاصله ای که از آن بازیکنی موفق به گلزنی شده است فاصله 92 متری میباشد که آسمیر بگوویچ با پیراهن استوک در سال 2013 به ساوتمپتون زد و تا به امروز این رکورد پا برجا میباشد.

آسمیر بگوویچ
آسمیر بگوویچ

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟