خدمات پست PDE
ورزش

تاریخچه لباس تیم ملی ایران در جام جهانی

کمتر از 6 ماه دیگر جام جهانی 2022 قطر آغاز خواهد شد و 32 تیم حاضر در بزرگترین تورنومنت فوتبالی جهان به مصاف رقبا خود خواهند رفت. یکی از جذابیت های تیم های حاضر در جام جهانی لباس های این تیم ها میباشد. تیم های ملی دنیا با بستن قرارداد با کمپانی های بزرگ و مطرح دنیا علاوه بر کسب درآمد از این طریق لباس های با کیفیت و مناسب بزرگترین آوردگاه فوتبال جهان را به تن خواهند کرد.

کمپانی های تولید کیت های تیم های ملی دنیا معمولا برای طراحی و تولید کیت های تیم ملی جهان از فرهنگ و المان های مربوط به آن کشور الهام میگیرند و اقدام به تولید لباس میکنند.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با تاریخچه کیت تیم ملی ایران در جام های جهانی آشنا کنیم.

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین

در اولین صعود ایران به جام جهانی تیم ملی ایران با کیت های که ساخت کمپانی بزرگ و مطرح آدیداس بود به میدان رفت و در مقابل رقبا خود قرار گرفت. لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین لباس سفید ساده بود که 3 خط مشهور آدیداس با رنگ قرمز بر روی آن نقش بسته بود . طبق نظر سنجی انجام شده کیت تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 یکی از زشت ترین کیت های تیم های ملی حاضر در تورنومت بود.

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 1978
لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 1978

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه

جام جهانی 1998 فرانسه قطعا خاطرانگیز ترین جام جهانی بوده که تیم ایران در آن حضور داشته است و پیراهن ساخت کمپانی پوما که کلمه “ایران” با فونت بزرگ روی آن درج شده بود یکی از نوستالژیک ترین پیراهن های تیم ملی در تاریخ جام جهانی است.

کمپانی پوما کیت اول ایران را در جام جهانی با رنگ سفید و رنگ ثانویه سبز تولید کرد و کیت دوم تیم ملی ایران پیراهن های قرمز با رنگ ثانویه سفید بود.

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 1998
لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 1998

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 آلمان

در سومین صعود تیم ملی ایران به جام جهانی باز هم کمپانی  پوما اسپانسر پیراهن تیم ملی ایران بود و وظیفه طراحی و تولید کیت تیم ملی ایران را در این رقابت ها به عهده داشت. پوما در جام جهانی 2006 علاوه بر تیم ملی ایران وظیفه طراحی کیت های بسیاری دیگر از تیم های ملی را به عهده داشت که تقریبا اکثر این کیت ها مشابه یکدیگر بودند.

کیت اول ایران در جام جهانی 2006 سفید و کیت دوم قرمز رنگ بود.

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2006
لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2006

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل

در جام جهانی 2014 برزیل تیم ملی ایران با برند آل اشپورت در مسابقات حاضر شد و تنها تیمی بود که از این برند برای کیت خود استفاده میکرد اما تفاوت کیت تیم ایران در سال 2014 با سایر دوره ها نقش یوزپلنگ بود که روی پیراهن کار شده بود و جلوه خاصی به کیت تیم ملی ایران در جام جهانی بخشیده بود.

لباس اول ایران در جام جهانی 2014 سفید با رنگ ثانویه قرمز و لباس دوم ایران قرمز با رنگ ثانویه سبز بود.

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2014
لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2014

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه

در آخرین جام جهانی برگزار شده ایران برای دومین بار و پس از 40 سال دوباره پیراهن های آدیداس را بر تن کرد اما نکته عجیب و تاسف بار این ماجرا این بود که کمپانی آدیداس برای در اختیار قرار دادن این کیت ها به تیم ملی ایران نه تنها پولی پرداخت نکرد بلکه از فدراسیون فوتبال ایران هزینه تولید این لباس ها را دریافت کرد و در واقع لباس ها را به تیم ملی ایران فروخت که از شاهکار های فدراسیون 5 ستاره بود.

لباس اول تیم ملی ایران در این رقابت ها سفید و لباس دوم قرمز بود که نماد یوزپلنگ به صورت یک دایره خیلی کوچک بر روی سینه آن نقش بسته بود.

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2018
لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2018

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر

هنوز مشخص نیست که برند لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر چیست و حتی طرح آن هم مشخص نیست از برند مجید و آل اشپورت به عنوان کمپانی هایی نام برده میشود که ممکن است تیم ملی با لباس های آن ها به جام جهانی 2022 برود.

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2022
لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2022

امتیاز کاربران: 4.8 ( 2 رای)

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟