خدمات پست PDE
ورزش

یورو 2020 و رکوردی که شکسته شد

دیدار فوتبال دو تیم پرتغال و فرانسه در مرحله گروهی یورو 2020 در حالی با تساوی دو بر دو به پایان رسید, که کریستیانو رونالدو موفق به زدن دو گل دیگر شد و به رکورد 109 گل علی دایی دست یافت. حالا او با زدن یک گل دیگر می‌تواند به تنهایی نام خود را به‌عنوان برترین گلزن ملی جاودانه کند.

رسیدن به این رکورد در یورو 2020 باعث شد تا ما به بررسی رقابت‌هایی یورویی که کریستیانو رونالدو در آن‌ها حضور داشته است بپردازیم و واکنش‌ها به رسیدن او به این رکورد را بررسی کنیم. با مجله PDE همراه باشید.

یورو2004 اولین حضور

در سال 2004 رونالدو موفق شد اولین بار در رقابت‌های جام ملت های اروپا بازی کند وهمچنین توانست نخستین گلش را در مرحله گروهی رقابت‌های یورو 2004 و مقابل یونان به ثمر برساند در حالی که پرتغال آن بازی را با نتیجه 2-1 به یونان واگذار کرد.کریس رونالدو دومین گل ملی خودش را در رقابت‌های یورو2004 و در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها در مقابل هلند به ثمر رساند.

یورو2004,اولین حضور

یورو 2008 جای گرفتن در رتبه دوم برترین گلزنان

یورو 2008 جایی بود که رونالدو موفق شد در آن رقابت‌ها با زدن 8 گل بعد از اوزیبیوس اسمولارک در جایگاه دوم بهترین گلزنان این رقابت‌ها قرارگرفت. سال 2008 پس از انتخاب کارلوس کیروش به‌عنوان سرمربی تیم ملی پرتغال بازوبند کاپیتانی به او رسید و از آن سال به عنوان کاپیتان اول پرتغال شناخته می‌شود.

یورو 2008, جای گرفتن در رتبه دوم برترین گلزنان

یورو 2012 همچنان موفق در گلزنی

در رقابت‌های یورو 2012 رونالدو موفق شد, 7گل برای تیم ملی پرتغال به ثمر برساند. رونالدو در مرحله گروهی رقابت‌های یورو 2012 دوبار بعنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد, اما تصویر او بعد از خراب کردن آخرین پنالتی خود در مقابل اسپانیا چیزی است که طرفداران فوتبال از او به یا دارند.

یورو 2012,همچنان موفق در گلزنی
یورو 2012,همچنان موفق در گلزنی

رونالدو در آن بازی چند موقعیت خوب را از دست داد و سه بار نیز توپ‌هایش به تیر دروازه برخورد کرد. این بازی با نتیجه 1-1 به پایان رسید و تک گل پرتغال را نیز رونالدو به ثمر رساند, اما خراب کردن آخرین ضربه پنالتی باعث شد تا تیم ملی پرتغال از صعود به دیدار پایانی یورو 2012 باز بماند.

یورو 2016 آرزویی که برآورده شد

یورو 2016 جایی که برخلاف سایر رقابت‌های یورو رونالدو درگلزنی  زیاد درخشان نبود, اما در پایان این رقابت‌ها رونالدو توانست عنوان بهترین پاسور رقابتهای جام ملت‌های 2016 را بدست آورد.قهرمانی در یورو 2016 نکته درخشان در کارنامه کریستیالنو رونالدو بود.

او که در نیمه اول بازی فینال, مقابل فرانسه مصدوم شد و نتوانست کار را ادامه بدهد و زمین مسابقه را ترک کرد.  اما به عنوان یک رهبر و یک لیدر از کنار زمین تیم خود را رهبری کرد و در انتها نیز موفق به کسب جام قهرمانی یورو 2016 شد.

یورو 2016,آرزویی که برآورده شد

یورو 2020,شکستن رکورد علی دایی

رونالدو در بازی مقابل فرانسه در یورو 2020 موفق شد به رکورد 109 گل ملی علی دایی برسد و حالا بازدن یک گل دیگر می‌تواند نام خودش را به عنوان برترین گلزن در رده ملی جاودانه کند.پس از موفقیت رونالدو در رسیدن به رکورد دایی واکنش‌های زیادی به آن شده است.

واکنش علی دایی به شکسته شدن رکوردش توسط رونالدو

واکنش علی دایی به شکسته شدن رکوردش توسط رونالدو

“تبریک میگم بهت کریس, باعث افتخار منه که تو صاخب این رکورد هستی, قهرمان و انسان بزرگی که دنیا به بودنش افتخار میکنه”

رونالدو نیز در جواب پست علی دایی اینچنین واکنش داده است:

“قهرمانان واقعی برای همیشه قهرمان می‌مانند. من خیلی مفتخرم که چنین سخنان مهربانانه‌ای از طرف یک الگو بزرگ مثل شما را خواندم. ممنونم علی دایی.”

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید, اگر دوستدار خبر‌های ورزشی هستید, می‌توانید مجله PDE را دنبال کنید تا با جدیدترین خبرها در حوضه ورزش آگاه شوید.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نمایش بیشتر

رضا دهقان

رضا هستم فارغ التحصیل رشته IT علاقه مند به فوتبال و طراحی سایت و سئو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟