خدمات پست PDE
ورزش

آشنایی با لقب بازیکنان ایرانی

از زمان پیدایش فوتبال تا به امروز به بسیاری از بازیکنان لقب های جالب و جذابی داده اند و بازیکنان ایرانی هم از این لقب ها مستثنی نبوده اند. بسیاری از این بازیکنان ایرانی اکنون در قامت مربی مشغول به کار هستند ولی همچنان با لقب دوران بازیگری خود شناخته میشوند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با لقب بازیکنان ایرانی آشنا کنیم.

1-لقب مهدی مهدوی کیا : موشک هامبورگ

مهدی مهدوی کیا از جمله ستاره های دوست داشتنی دهه 70 و 80 فوتبال ایران بود و حتی تا اوایل دهه 90 هم مهدی مهدوی کیا در زمین فوتبال حضور داشت. مهدی مهدوی کیا یکی از لژیونر های موفق فوتبال ایران بود که تبدیل به اسطوره باشگاه هامبورگ هم شد و در سمت راست این تیم به علت سرعت بسیار بالا و انفجاری به موشک مشهور شد و تا پایان دوران فوتبال خود مهدی مهدوی کیا با لقب موشک شناخته میشد.

لقب مهدی مهدوی کیا
لقب مهدی مهدوی کیا

2-لقب علی کریمی : جادوگر

بدون تردید علی کریمی را میتوان تکنیکی ترین فوتبالیست تاریخ ایران لقب داد. علی کریمی کار خود را از فوتسال شروع کرد و سپس به عضویت تیم های فتح و پرسپولیس درآمد. علی کریمی پس از پرسپولیس به الاهلی امارات پیوست و در این تیم همه را با تکنیک ناب خود محسور کرد و آنجا بود که گزارشگران عربی و سپس تمامی افراد به او لقب ساحر یا جادوگر را دادند.

علی کریمی همچنان پس از دوران بازیگری هم با لقب جادوگر شناخته میشود و کمتر کسی است که با شنیدن جادوگر یاد علی کریمی نیوفتد. همچنین از او به عنوان مارادونا آسیا نیز یاد میشود.

لقب علی کریمی
لقب علی کریمی

3-لقب وحید هاشمیان : هلیکوپتر

وحید هاشمیان یکی از بازیکنان منظم و با اخلاق فوتبال ایران بود. وحید هاشمیان که سابقه پوشیدن پیراهن پاس و پرسپولیس را در ایران دارد موفق ترین دوران فوتبالی خود را در آلمان و باشگاه بوخوم پشت سر گذاشت. وحید هاشمیان به دلیل تسلط  در بازی هوایی و ضربه های سر فوق العاده خود به هلیکوپتر در فوتبال مشهور شد. هلیکوتر ایرانی در آلمان در باشگاه های بوخوم و بایرن مونیخ و هانوفر بازی کرد و همواره از او به عنوان هلیکوپتر یاد میشد.

لقب وحید هاشمیان
لقب وحید هاشمیان

4-لقب هادی طباطبایی : شیر کپنهاگ

معمولا دروازه بان ها در فوتبال ایران با لقب عقاب شناخته میشوند اما هادی طباطبایی در ایران با لقب شیر کپنهاگ شناخته میشود و علت آن هم این است که در سال 1378 و در بازی دوستانه ایران و دانمارک با وجود حمله های بسیار زیاد بازیکنان دانمارک بر روی دروازه ایران هادی طباطبایی موفق شد دروازه ایران را بسته نگه دارد و پس از آن بازی بود که به هادی طباطبایی لقب شیر کپنهاگن داده شد.

حتی پیتر اشمایکل دروازه بان افسانه ای دانمارک پس از بازی گفت : من فکر میکردم برترین دروازه بان دنیا هستم اما امروز دیدم که دروازه بانی بهتر از من هم وجود دارد.

لقب هادی طباطبایی
لقب هادی طباطبایی

5-لقب خداداد عزیزی : غزال تیز پای آسیا

هیچ ایرانی را نمیتوانید پیدا کنید که اسمی از خداد عزیزی نشنیده باشد. خداداد عزیزی نقش اول حماسه ملبورن بود که باعث صعود ایران به جام جهانی 1998 فرانسه شد. خداداد عزیزی در دوران بازیگری خود بازیکن سرعتی بود و همین سرعت در بازی ایران و استرالیا باعث حماسه سازی شد و گل دوم ایران را وارد دروازه استرالیا کرد و آنجا بود که جواد خیابانی گزارشگر بازی به او لقب غزال تیز پای آسیا را داد تا همچنان پس از گذشت بیش از 20 سال خداداد عزیزی را با لقب غزال تیز پای آسیا بشناسند.

لقب خداداد عزیزی
لقب خداداد عزیزی

بسیاری دیگر از بازیکنان ایرانی وجود دارند که دارای لفب های منحصر به فردی هستند که سعی میکنید در مطالب آینده به لقب دیگر بازیکنان ایرانی بپردازیم.

امتیاز کاربران: 4.53 ( 2 رای)

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟