خدمات پست PDE
ورزش

بازیکنی که به خاطر یک گل به قتل رسید

کدام بازی کن برای یک گل به قتل رسید

در این مقاله قصد داریم تا شما را با بازیکنی آشنا کنیم که به خاطر یک گل به خودی به قتل رسید. آندرس اسکوبار، مدافعی که بدشانسی محض موجب شد که فوتبال سرنوشت ناگواری برایش رقم بزند و موجب مرگش شود. آندرس اسکوبار سالها با پیراهن اتلتیکو ناسیونال نمایش‌های درخشانی ارائه داد و با این باشگاه به فینال جام باشگاه‌های جهان هم رسید.

شاید شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که گمان می‌کنند فوتبال تنها جنبه سرگرمی وشاید هم تجاری دارد، وبه هیچ وجه نمی‌تواند جنبه مرگ وزندگی داشته باشد، اما با این حال شاید هم باور نکنید که یک اشتباه در یک مسابقه فوتبال در جریان جام جهانی 1994 آمریکا باعث قتل ناجوانمردانه یک بازیکن شد.

آندرس اسکوبار

در جریان جام جهانی 1994، کلمبیا در بازی اول نتیجه را به رومانی واگذار کرده بود  وبرای ماندن در تورنمنت نیاز به پیروزی در برابر آمریکای میزبان داشت، در هر صورت بازی بین این دو تیم در ساعت 16:30 روز 22 ژوئن برگزار شد، بازی برای هر دو تیم به صورت متعادل در جریان بود تا اینکه در دقیقه‌ی 35 مسابقه، جان هارکز از میانه‌های زمین نفوذی را به سمت دروازه تیم کلمبیا انجام می‌دهد و توپ را به محوطه‌ی جریمه کلمبیا ارسال کرد، در این هنگام اسکوبار به سرعت خود را به سمت محوطه جریمه تیم خود میرساند تا توپ ارسالی را قطع کند، اما تکل این بازیکن نگون بخت باعث میشود تا توپ با برخورد به پای او مسیرش عوض شود به سمت دروازه خودی برود و دروازه باز شود.

 در ادامه بازی  کلمبیا سراپا حمله می‌شود وهمین مسئله باعث  می‌گردد تا استیوارت گل دوم آمریکایی‌ها را نیز به ثمر برساند وبدین ترتیب کلمبیا در آستانه خداحافظی  زود هنگام با جام جهانی قرار می‌گیرد، با اینکه گل دقیقه 90 والنسیا کمی کلمبیایی‌ها را به ادامه مسابقه امیدوار کرد، اما در نهایت آنها با قبول شکست در مقابل میزبان با جام جهانی خداحافظی زودهنگام داشتند.

آندرس اسکوبار

فردای روز این شکست رسانه‌های جهان و خصوصا کشور کلمبیا  شگفت زده بودند، چرا که تیم ملی کلمبیا بالاتر از برزیل، آرژانتین و اوروگوئه به جام جهانی 1994 راه یافته بود،همچنین آن‌ها در انتخابی مسابقات  آرژانتینی‌ها را با نتیجه 5 بر یک در بونیس آیرس پایتخت آرژانتین تحقیر کرده بودند  وبدون حتی یک شکست راهی جام جهانی شده بودند. همگان از این تیم انتظار صعود به مرحله بعد را داشتند ولی حالا همه چیز برای مردان سرزمین کوکایین تمام شده بود.

پس از پایان مسابقات که با حذف کلمبیا از دور گروهی همراه شد  اسکوبار به جای بازگشت به کشور کلمبیا به دیدار بستگانش در لاس وگاس رفت و بعد از گذشت چند روز، در 1 جولای او دوستانش را در مدلین کلمبیا فراخواند.

 صبح روز بعد در تاریخ 2 جولای اسکوباربه تنهایی در پارکینگ منزلش حضور داشت و پی برد که سه مرد درباره‌ی او حرف می‌زدند. دو نفر از آن‌ها برای او دست زدند و نفر سوم با یک تپانچه‌ی کالیبر 0.35، شش گلوله به سمت او شلیک کرد‌. گزارش شد که قاتل اسکوبار بعد از هر شلیک فریاد میزد”گل” . او 45 دقیقه‌ی بعد در تاریخ 2 جولای 1994 فوت کرد.

گفته می‌شود که یک روز پیش ازمسابقه با ایالات متحده، بازیکنان کلمبیا روی صفحه تلویزیون‌های هتل محل اقامتشان پیغام‌های تهدیدآمیزی را دریافت می‌کنند، از کلمبیا خبر می‌رسد که برادرچنتو هرر، هافبک میانی این تیم به قتل رسیده استپس از مدتی نیزسرمربی تیم، تهدید می‌شود که اجازه ندارد به گومز بازی بدهد.همه این مسائل باعث می‌شود تا کلمبیایی‌ها مضطربانه بازی کنند و در نهایت اسکوبار آن اشتباه را انجام دهد.

آندرس اسکوبار

کشور کلمبیا یکی از نا امن‌ترین کشورهای جهان است، قدرت گروه‌های بزهکار در این کشورها به حدی بالاست که حتی نیروهای دولتی اغلب از مقابله با آن‌ها سرباز می‌زنند، گاهی  شنیده می‌شود که افراد بسیاری در این کشور بر اثر رفتارهای افراطی این گروه‌ها کشته می‌شوند. یکی از کسانی که 20 سال پیش قربانی این خشونت‌ها شد آندرس اسکوبار مدافع وسط تیم ملی کلمبیا بود که به طرز ناجوانمردانه ای چند روز بعد از حذف کلمبیا از جام جهانی به قتل رسید.امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید میتوانید برای مطالع مطالب بیشتر به بخش مجله سایت پست بین المللی PDE سر بزنید.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟