خدمات پست PDE
ورزش

جدول بهترین گلزنان ملی دنیا

رده بندی برترین گلزن های ملی

از زمان پیدایش فوتبال و گسترش آن به کشور ها و قاره های دیگر و فراگیری آن در سراسر دنیا بازیکنان بزرگی در این رشته ورزشی ظهور کردند و نامی جاودانه از خود به جای گذاشتند. دنیای فوتبال دنیای رکوردها و رکورد شکنی ها است , یکی از رکوردهای بزرگی که در جهان فوتبال وجود دارد رکورد برترین گلزن ملی در این زمینه است.

در این مطلب قصد داریم تا 5 نفر از برترین گلزنان ملی دنیا را به شما معرفی کنیم.

1-کریستیانو رونالدو , 180 بازی ملی , 115 گل ملی

فوق ستاره پرتغالی پس از بیش از یک دهه موفق شد رکورد برترین گلزن ملی دنیا را که در اختیار علی دایی مهاجم تیم ملی ایران بود در اختیار بگیرد. کریستیانو رونالدو اولین بازی ملی خود را در سال 2003 انجام داد و ظرف مدت 18 سال موفق شد این رکورد را هم نصیب خود کند.

با توجه به این که کریستیانو رونالدو هنوز هم روی فرم هست و در بازی های ملی حضور دارد انتظار میرود این رکورد باز هم ارتقا پیدا کند.

رکورد گلزنی کریستیانو رونالدو
رکورد گلزنی کریستیانو رونالدو

2- علی دایی , 149 بازی ملی , 109 گل ملی

علی دایی مهاجم سابق تیم ملی ایران رکورد برترین گلزن ملی در دنیا را بیش از یک دهه در اختیار داشت اما کریستیانو رونالدو به تازگی این رکورد را نصیب خود کرد. علیی دایی اولین بازی ملی خود را در سال 1993 انجام داد و تا سال 2006 نیز در تیم ملی حضور داشت. علی دایی ظرف مدت 13 سال موفق شد این آمار فوق العاده را از خود به جای بگذارد.

نکته جالب توجه در مورد برترین گلزنان ملی این است که علی دایی و کریستیانو رونالدو تنها افرادی در دنیا هستند که تعداد گل های ملی آن ها 3 رقمی میباشد.

رکورد گلزنی علی دایی
رکورد گلزنی علی دایی

3- مختار داهاری , 142 بازی ملی , 89 گل ملی

مختار داهاری بازیکن اهل مالزی میباشد و حضور او در این لیست شاید کمی عجیب باشد. این بازیکن بین سال های 1972 تا 1985 موفق شد 89 گل ملی برای تیم ملی مالزی به ثمر برساند و یکی از افتخار آفرینان فوتبال ملی مالزی لقب بگیرد.

رکورد گلزنی مختار داهاری
رکورد گلزنی مختار داهاری

4-فرانس پوشکاش , 85 بازی ملی , 84 گل ملی

فرانس پوشکاش بازیکن افسانه ای فوتبال مجارستان و اسپانیا میباشد که بین سال های 1945 تا 1956 موفق به ثبت 84 گل ملی شد و در تیم های بزرگی همچون رئال مادرید نیز بازی کرد.

نکته جالب در خصوص فرانس پوشکاش فقید این است که نرخ گلزنی او در بازی های ملی عدد حیرت آور 0.99 میباشد که به طور میانگین نشان میدهد این مهاجم افسانه ای در هر بازی ملی 1 گل زده است.

رکورد گلزنی فرانس پوشکاش
رکورد گلزنی فرانس پوشکاش

5- لیونل مسی , 152 بازی ملی , 80 گل ملی

اعجوبه آرژانتینی در حال حاضر جدی ترین تعقیب کننده رونالدو در زمینه بازی های ملی است زیرا سایر افرادی که بالاتر از مسی هستند دیگر در دنیای فوتبال حاضر نیستند اولین بازی ملی لیونل مسی در سال 2005 بود و ظرف مدت 16 سال موفق شده 80 گل ملی برای تیم ملی آرژانتین به ثمر برساند و در در جدول بهترین گلزنان ملی در رتبه پنجم قرار بگیرد.

رکورد گلزنی لیونل مسی
رکورد گلزنی لیونل مسی

 

 

 

امتیاز کاربران: 4.8 ( 2 رای)

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟