خدمات پست PDE
اخبار

همه چیز درباره پست بسته خارج از کشور

مراحل ارسال بسته به خارج از کشور

تاریخچه پست ایران قدمتی طولانی دارد که ریشه‌های آن را میتوان در چاپارخانه‌های دوره‌ هخامنشیان یافت. اگرچه تشکیلات پستی کشور از آن زمان تا کنون تغییرات شایانی کرده است و روز به روز در حال پیشرفت است امّا خدمت‌رسانی به مردم همیشه در صدر وظایف پستخانه‌های کشور بوده است. در این یادداشت همه چیز درباره‌ی پست به خارج از کشور که یکی از اصلی‌ترین شاخه‌های حمل و نقل بار کشور است را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

شرایط فرستادن مرسوله به خارج از کشور

ارسال مرسولات پست خارجی طبق تعرفه ها و قوانین بین المللی صورت می گیرد که از این قوانین میتوان به موارد زیر اشاره کرد: همانطور که مرسولات داخل کشور به گیرنده و فرسنده نیاز دارند، برای این بسته‌های پستی باید آدرس فرستنده و گیرنده ذکر شود. سپس نماینده گمرک که در باجه حضور دارد و به امور پستی کشور وارد است، اطلاعات دقیق مرسوله مورد نظر را ثبت و به دقت بررسی می‌کند تا چیزی از قلم نیفتد. بعد از بررسی کامل مرسوله و ثبت اطلاعات دقیق، عوارض گمرکی آن نیز مشخص میشود. توجه داشته باشید که اگر پس از بیمه شدن بسته ارزش مالی آن کمتر از 80 دلار باشد، عوارض گمرک برایش وضع نمی‌شود. در غیر این صورت این عوارض باید بعد از مشخص شدن هزینه پست پرداخته شود.
ارسال پستی به خارج از کشور عموماً با خطوط هوایی انجام می شود تا بسته‌ها در کوتاهترین زمان ممکن، از هموارترین مسیر و با حداقل آسیب و خطا به مقصد موردنظر فرستنده برسند.

پست اکسپرس هوایی

چه مدت زمان طول میکشد تا یک بسته به مقصد خود برسد؟

با کمی ضریب خطا میتوان گفت که پس از ثبت مرسوله، مدت زمانی که طول میکشد تا این بسته به خارج از ایران پست شود بین یک تا دو هفته است. البته فراموش نکنید که این بازه زمانی می‌تواند دستخوش تغییر شود زیرا عوامل زیادی مانند مقصد ارسالی، شیوه ارسال بسته و مدل بار بر روی آن تاثیر می‌گذارند. همانطور که می‌دانید کشور ما با تحریم‌های زیادی دست و پنجه نرم میکند و این مشکلات سیاسی اقتصادی سبب شده‌اند تا امکان پست مستقیم مرسولات به برخی مقصدها مستقیم صورت نگیرد. این اتفاق هم بر روی هزینه و هم بر روی زمان ارسال اثرگذار است.

از کدام شرکت‌ها برای پست مرسوله باید استفاده کنیم؟

برای بررسی اعتبار یک شرکت، چند مورد وجود دارد که با بررسی آنها می توانید بهترین شرکت حمل و نقل را انتخاب کنید:
پست بسته‌ها به خارج از کشور کاری سخت است و باید توسط شرکتی صورت گیرد که فرستنده به طور کامل به آن اعتماد دارد. برای انتخاب این شرکت‌ها و سنجش میزان اعتبار آنها میتوان به سابقه کاری آنها در این عرصه، هزینه خدمات هوایی، دریایی و ریلی، قوانین بیمه حمل و نقل بین المللی آنها، میزان پوشش‌دهی مرزهای دریایی، زمینی، هوایی و ریلی و شیوه خدمت دهی توجه کرد. شما باید به سراغ شرکتی روید که تضمین کند بسته‌تان به سلامت به مقصد خود می‌رسد.
مدتی است که مسئولیت پست بین المللی و ارسال بار به خارج از کشور از شرکت ملی پست ایران به بخش خصوصی و شرکت های حمل و نقل هوایی داده شده است. این اتفاق که باعث آسان‌تر شدن ارسال و پیشرفت خدمات پستی شده است، یک اتفاق مهم در صنعت حمل و نقل بین المللی ایران است.

پست بسته به خارج از کشور

قوانین پست مرسولات

به علت وجود تحریم و پاره‌ای از مشکلات دیگر در منطقه، نقل و انتقال و ارسال بعضی از اجناس و اقلام به برخی مقصدها ممنوع و ناممکن می‌باشد.
برای پست بسته‌های خود دقت کنید که ارسال و وارد کردن برخی کالاها با تصویب نامه‌هایی از سمت قانون خود کشور ممنوع می‌باشد و از میان آنها میتوان به اسلحه، باروت، مواد منفجره و محترقه، گلوله، دینامیت، چاشنی و در کل تمامی مهمات جنگی، انواع مواد مخدر، روان گردان و از این قبیل، دستگاه‌های مخصوص عکاسی و یا فیلم برداری هوایی (دقت داشته باشید که با پشتیبانی وزارت دفاع و نیروهای مسلح این امر امکان‌پذیر خواهد بود)، اشیا قیمتی مثل طلا و نقره، مشروبات الکلی، مایعات و یا مواد شیمیایی خطرناک، وسایل و یا کالاهایی که به نوعی اجزا و یا ترکیبات آنها ممکن است در هواپیما منجر به بروز حادثه شوند، واردات اقلامی که قابلیت کنترل و شنود اطلاعات (چه با سیم و چه بدون سیم) را داشته و یا دستگاه‌هایی که در راستای اعمال جاسوسی به کار برده می‌شوند، اشاره کرد. البته شایان ذکر است که همه این بندها شامل استثنائاتی نیز می‌شوند.
علاوه بر قوانین وضع شده توسط دولت، ارسال بار از ایران با توجه به کشور مقصد نیز دارای ممنوعیت‌های متنوعی است. به طور مثال ارسال آلو، چای، گندم و لیمو به کشور استرالیا ممنوع است. ارمنستان نیز ارسال طلا و نقره و انواع سنگ‌ها و جواهرات به کشور خود غیرممکن کرده است. همینطور ارسال آلو، انجیر، بادام زمینی، زیتون و شاهدانه به ژاپن غیرمجاز و جرم است.

هزینه ارسال مرسوله به خارج از ایران چقدر است؟

سرعت پست، سالم ماندن کالا در پروسه ارسال، کیفیت ارسال، کیفیت رهگیری کد مرسولات و نحوه پرداخت به شکایات فرستنده‌ها از عواملی هستند که مشتری در هنگام پست کالا مورد بررسی قرار می‌دهد و در نهایت تصمیم می‌گیرد که آیا به نسبت خدماتی که دریافت می‌کند، هزینه پست کالا توسط یک شرکت می‌ارزد یا خیر.
تعرفه‌های پست شرکت‌ها عموماً متفاوت است و همانطور که پیشتر ذکر کردیم، کیفیت عمومی خدمات شرکتی که مسئول ارسال بسته شما به خارج از کشور است تاثیر قابل توجهی بر تعرفه‌هایشان دارد. اما به طور میتوان گفت کلی وزن بسته، کشور مقصد و سرعت دلخواه برای ارسال بسته تعیین‌کنندگان اصلی هزینه پست به خارج از ایران است و بسته به این متغیرها میتوان هزینه را معین کرد.
به طور کلّی کشورهای مقصد به سه گروه مختلف تقسیم می‌شوند:

  • گروه اول: امارات، ترکیه، اردن، قطر، هندوستان، چک، کرواسی، لهستان، سریلانکا، افغانستان، اسلواکی، بلغارستان، پاکستان
  • گروه دوّم: آلمان، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، اندونزی، انگلستان، ایرلند، بلژیک، تایلند، هلند، چین، فرانسه، دانمارک، سوییس، سوئد، قبرس، کره، فنلاند، نروژ، روسیه، مجارستان، رومانی، مالزی، یونان، قزاقستان
  • گروه سوم: آمریکا، استرالیا، ژاپن، نیوزلند، تایوان، کانادا، ونزوئلا، مکزیک، بزریل، شیلی، کلمبیا، آفریقای جنوبی

هزینه ارسال هر بسته با توجه به این گروه‌بندی تعیین میشود. لازم به ذکر است که هزینه ارسال به کشورهای گروه اوّل کمتر از گروه دوّم و گروه دوّم کمتر از گروه سوّم است.

امروز با همه آنچه در مورد پست کالا به خارج از کشور باید دانست آشنا شدیم. امید است که این اطلاعات مورد توجه شما واقع شده باشد. شما می توانید تا محصولات مورد نیاز خود را از خارج با استفاده از شرکت‌ PDE پست سریع بین المللی تهیه کنید و این محصولات بسیار راحت به دست شما برسد.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نمایش بیشتر

روابط عمومی PDE

ما با تجربه بیش از ۳۰ سال فعالیت در صنعت پست سریع بین المللی در خدمت شما هستیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟