خدمات پست PDE
اخباراقتصاد

یارانه جدید دولت چه قدر است

همه چیز در مورد یارانه جدید دولت

در چند هفته گذشته همه جا صحبت از یارانه جدید دولت بود که به حساب سرپرستان خانوار 72 میلیون ایرانی قرار بود واریز شوید . در روز های گدشته مبلغ یارانه جدید مشخص شد و جزییات یارانه جدید نیز اعلام شد.

در راستای اجرای سیاست‌های دولت در کاهش و رفع فقر مطلق، بهبود ضریب جینی،کاهش فاصله طبقاتی، تصمیم به هوشمندسازی و بازتوزیع یارانه کالاهای اساسی و همچنین به موجب جزء ۱ بند ص تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ صورت گرفته است.

البته در برخی واریزی ها ممکن است مبلغ کمتر از مقداری باشد که طبق صحبت های دولت قرار بود واریز شود و این مساله به دلیل کسر مبلغ قسط بابت وام کرونا میباشد. در صورتی که شما وام مربوط  به کرونا را دریافت کرده باشید در وارییز یارانه جدید دولت مبلغ قسط آن از مقدار واریزی کسر خواهد شد.

مبلغ یارانه جدید چه قدر است

در این نوبت، خانوارهای مشمول دریافت یارانه بر مبنای دهک بندی اعلام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ۹ دهک تقسیم می‌شود که بر این اساس به مشمولین دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ماهبانه مبلغ ۴ میلیون ریال و به دهک‌های چهارم تا نهم به ازای هر نفر ماهیانه مبلغ ۳ میلیون ریال به حساب سرپرستان پرداخت خواهد شد.

یارانه جدید،  برای ۷۲ میلیون ایرانی شامل ۲۳ میلیون خانوار واریز شده که برای سه دهک اول با مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و دهک بین چهار تا ۹ مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بوده است.  برداشت این یارانه فعلا به دلایلی امکان ندارد که احتمالا طی روزهای آینده از سوی دولت اطلاع‌رسانی شده و برداشت آن برای دریافت کنندگان امکان پذیر می‌شود.

همچنین سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: 30 درصد جمعیت کشور یارانه 400هزارتومانی را دریافت می‌کنند. 60 درصد جمعیت نیز یارانه 300هزارتومانی دریافت می‌کنند و 10 درصد نیز بی‌نیاز از دریافت یارانه هستند

اما کسانی که در لیست یارانه‌بگیران ولی یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند می‌توانند اعتراض خود را به این موضوع از طریق سامانه hemayat.mcls.gov.ir  و یا شماره ۶۳۶۹ اعلام کنند که از سوی وزارت رفاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بر این اساس بعد از بررسی‌هایی که در این رابطه صورت می‌گیرد، اگر شخص معترض محق دریافت یارانه تشخیص داده شود این مبلغ به او پرداخت خواهد شد. حتی برای این دو ماهی که واریز صورت می‌گیرد نیز در قالب معوقه پرداخت می‌شود.

البته با توجه به این موضوع که یارانه معیشتی جدید دولت در ابتدای راه قرار دارد ممکن است اجرای آن در ابتدای امر با مشکلاتی رو به رو شود اما چیزی که مشخص است این است که دیگر خبری از یارانه قبلی نیست و مبلغ یارانه افزایش یافته است و از این پس یارانه دریافتی ماهیانه بر اساس مبلغ جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد و پس از سال ها مبلغ یارانه تغییر خواهد کرد.

فعلا باید منتظر ماند و دید چه زمانی و به چه طریقی یارانه کمک معیشتی جدید از حساب سرپرستان خانوار قابل برداشت خواهد بود.

امتیاز کاربران: 4.7 ( 1 رای)

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟