خدمات پست PDE
آموزشاخبارسایر

مکان های دیدنی جزیره هرمز

یکی از مقصد هایی که برای سفر به جنوب کشور میتوانید انتخاب کنید جزیره هرمز میباشد. جزیره هرمز از توابع استان هرمزگان محسوب میشود و یکی از مکان های دیدنی و گردشگری بسیار جذاب برای گردشگران ایرانی و خارجی میباشد.

یکی از نکات جالب جزیره هرمز این است که اجازه ورود خودرو های غیر بومی به آن داده نمیشود و به همین دلیل محیط این جزیره بسیار بکر و زیبا باقی مانده است.

برای گشت و گذار در جزیره هرمز میتوانید از موتور های سه چرخ افراد محلی استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم تا مکان های دیدنی جزیره هرمز را به شما عزیزان معرفی نماییم.

1-دره مجسمه ها در جزیره هرمز

یکی از مکان های بسیار جذاب و دیدنی در جزیره هرمز دره مجسمه ها یا دره تندیس ها میباشد. دره مجسمه ها در جوار خلیج فارس قرار دارد و نزدیکی این ساحل صخره‌ای به آب دریا و فرسایش سنگ‌های آن در طول سال‌های زیاد باعث به وجود آمدن اشکال متفاوت در صخره‌های این منطقه شده‌‌اند. در حال حاضر این دره از صخره‌هایی به‌شکل عقاب، پرنده و شکل‌هایی شبیه به حیوانات دیگر تشکیل شده است. پیشنهاد میشود از دره مجسمه ها در جزیره هرمز در زمان غروب خورشید حتما دیدن فرمایید.

دره مجسمه ها در جزیره هرمز
دره مجسمه ها در جزیره هرمز

2-الهه نمک در جزیره هرمز

افراد محلی در جزیره هرمز احترام زیادی برای غار الهه نمک قائل هستند و از همین رو هم نام الله را برای آن انتخاب کردند. غار الهه نمک در جزیره هرمز در میان کوه های سرخ رنگ این جزیره قرار گرفته و کوه بلند این منطقه هم به نام کوه نمک شهرت یافته است. در انتهای این دره غاری کوتاه نیز وجود دارد که برای بازدید از آن باید به صورت سینه خیز به آن وارد شوید.

نام دیگر این محل دره سکوت است و دلیل آن هم سکوت و آرامشی است که در منطقه الهه نمک در جزیره هرمز وجود دارد.

الهه نمک در جزیره هرمز
الهه نمک در جزیره هرمز

3-ساحل سرخ در جزیره هرمز

سراسر جزیره هرمز را خاک سرخ رنگی در بر گرفته که علت آن وجود منابع معدنی بسیار زیاد در خاک جزیره هرمز است. علت اصلی سرخ بودن خاک جزیره هرمز وجود آهن در خاک این جزیره است. مواد معدنی در خاک جزیره هرمز به قدری است که از آن به عنوان ادویه در غذا های محلی استفاده میشود.

ساحل سرخ هم یکی از جاذبه های بسیار دیدنی جزیره هرمز است که علت طلاقی آب دریای خلیج فارس با خاک سرخ رنگ جزیره هرمز این نام را برای آن انتخاب کرده اند. سرخی خاک جزیره هرمز به قدری است که پس از برخورد آب دریا با ساحل آب دریا به رنگ سرخ در می آید و جلوه زیبایی به جزیره هرمز میبخشد.

ساحل سرخ در جزیره هرمز
ساحل سرخ در جزیره هرمز

4-دره رنگین کمان در جزیره هرمز

یکی از جاذبه های شگفت انگیز جزیره هرمز درهرنگین کمان است که تنوع رنگی بیش از 70 رنگ را در دل خود جای داده است. هرچه بیشتر در دل این دره زیبا و تماشایی پیش بروید، بیشتر مسحور زیبایی این دره خواهید شد. در این منطقه خاک‌هایی از رنگ‌های زرد، سفید و نارنجی گرفته تا بنفش و سرخ به چشم می‌خورند که سرشار از املاح آهکی متنوع هستند.

از خاک های رنگی دره رنگین کمان در جزیره هرمز برای ساخت صنایع دستی نیز استفاده میشود و برخی از آن ها نیز برای درمان بیماری استفاده میشوند و خواص دارویی دارند.

دره رنگین کمان در جزیره هرمز
دره رنگین کمان در جزیره هرمز

5-قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز

قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز در قسمت شمالی این جزیره و در نزدیکی تنگه هرمز واقع شده است. قلعه پرتغالی ها بیش از 500 سال قدمت دارد و یکی از آثار به جا مانده از نیرو های متجاوز پرتغالی در جنوب ایران است.

داخل قلعه پرتغالی‌ها توپ‌های جنگی و بقایای ساختمان‌ها و برجک‌ها به چشم می‌خورند و این قلعه اشراف و چشم‌انداز مناسبی به جزیره هرمز دارد. نام قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است.

قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز
قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز

همه چیز در مورد جزیره هرمز

جزیره هرمز یکی از مکان هایی است که بازدید از آن به شدت توصیه میشود.جزیره هرمز دارای مکان های طبیعی دیدنی است و علاوه بر آن شما میتوانید از نان ها و غذا های لذیذ محلی در جزیره هرمز استفاده کنید و مزه آن ها را نیز تجربه کنید.

بازدید از جزیره هرمز زیاد زمان بر نمیباشد و در یک روز میتوانید از تمامی نقاط جزیره به راحتی دیدن فرمایید.

پیشنهاد میشود برای بازدید از جزیره هرمز اواخر فصل زمستان را انتخاب کنید تا گرمای هوا شما را در این سفر اذیت نکند.

امتیاز کاربران: 4.8 ( 2 رای)

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام لطفاً به این سوالم سریع تر جواب دهید

    میشه مقداری کم خاک مثلا در حد یک بطری کوچک نوشابه از این خاک ها را برداشت نه خیلی زیاد فقط یکم برداشت ؟ یا جریمه داره

    1. سلام امیر محمد
      میتونید مقدار کمی از این خاک بردارید و جریمه ای ندارد اما از لحاظ زیست محیطی این کار توصیه نمیشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟