خدمات پست PDE
اخبارتکنولوژی

تاریخ انتشار ویندوز 11 رسما اعلام شد

پس از سال ها که از انتشار ویندوز 10 میگذشت شایعاتی مبنی بر انتشار جدیدترین عضو خانواده ویندوز به گوش میرسید اما ماکروسافت این شایعات را نه تایید و نه تکذیب میکرد و به همین دلیل گمانه زنی ها در خصوص انتشار ویندوز جدید افزایش یافت.

پس از گذشت مدتی نهایاتا ماکروسافت ماه گذشت و در یک کنفرانس تایید کرد که نسخه جدید ویندوزز پس از سال ها در راه است و نام ویندوز 11 را برای محصول جد ید خود انتخاب کرد.

13 مهر نسخه نهایی ویندوز 11 منتشر میشود

بعد از مدت‌ها شایعه، مایکروسافت رسما تأیید کرد ویندوز ۱۱ سه‌شنبه، 13 مهر، به‌رایگان برای تمامی کامپیوترهای دارای ویندوز ۱۰ رسما منتشر خواهد شد که حداقل سخت‌افزار مورد‌نیاز برای اجرای ویندوز ۱۱ را دارند.

نسخه نهایی ویندوز 11
نسخه نهایی ویندوز 11

حداقل مشخصات سخت‌افزاری سیستم موردنیاز برای اجرای ویندوز ۱۱:

پردازنده‌ ۶۴ بیتی دوهسته‌ای با فرکانس یک گیگاهرتز
۴ گیگابایت حافظه رم
۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی
نمایشگر ۹ اینچی
رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶8
پشتیبانی از دایرکت ایکس ۱۲ و WWWDM 2.x

طبق اعلام مایکروسافت، به‌روزرسانی به ویندوز ۱۱ از ۱۳ مهر شروع خواهد شد؛ اما این به‌روزرسانی مرحله‌به‌مرحله دردسترس خواهد بود و تمام کامپیوترهای واجد‌شرایط در همان روز اول ویندوز ۱۱ را دریافت نخواهند کرود و صاحبانشان باید مدتی صبر کنند.

 در صورتی که سیستم شما از ویندوز 11 پشتیبانی نمیکند چه باید کرد

اگر کامپیوتر شما دارای حداقل مشخصات سخت افزاری برای دریافت ویندوز 11 نمیباشد شما میتوانید استفاده از ویندوز 10 را ادامه دهید. همچنین ماکروسافت اعلام کرده که پشتیبانی از ویندوز 10 را تا سال 2025 ادامه خواهد داد تا کاربرانی که توانایی مهاجرت به ویندوز 11 را ندارند دچار مشکل نشوند.

دانلود ویندوز 11

ویندوز 11 در حال حاضر به صورت فایل ISO در وبسایت ماکروسافت منتشر شده اما این فایل ISO نسخه نهایی نمیباشد و ممکن است باگ های زیادی داشته باشد و پیشنهاد میکنیم تا 13 مهر که زمان انتشار نسخه تهایی ویندوز 11 است منتظر بمانید.

در صورتی که میخواهید زودتر از دیگر کاربران ویندوز 11 را به صورت آپدیت بر روی ویندوز 10 دریافت کنید میتوانید در قسمت Insider سایت ماکروسافت ثبت نام کنید تا در صورتی  که سیستم شما حداقل مشخصات سخت افزاری برای دریافت ویندوز 11 را داشته باشد آن را دریافت نمایید.

بسیاری از کاربران برای دریافت به‌روزرسانی از مسیر Settings > Update & Security > Windows Update و کلیک روی Check for Updates اقدام می‌کنند. اگر سیستم شما قابلیت اجرای ویندوز ۱۱ داشته باشد، بعد از کلیک روی این دکمه، با گزینه Feature update to Windows 11 روبه‌رو خواهید شد. در این حالت کافی است روی Download and install کلیک کنید و اجازه بدهید سیستم عامل به‌طور خودکار مراحل دانلود و نصب را انجام بدهد.

ویندوز 11 از نظر ظاهری تغییرات جالبی داشته. ویندوز ۱۱ از طراحی جدید و ساده‌تری با رنگ‌های پاستیلی، گوشه‌های گرد، صدای راه‌اندازی جدید و در کل، ظاهری شبیه مک او‌اس برخوردار است. منو استارت ویندوز ۱۱ از سمت چپ به میانه صفحه منتقل شده است و آیکون اپلیکیشن‌ها در مرکز و کنار آن قرار گرفته‌اند

دانلود ویندوز 11
دانلود ویندوز 11

امتیاز کاربران: 4.73 ( 2 رای)

نمایش بیشتر

دانیال یوسفی

از وقتی وارد دنیای کامپیوتر شدم با انگشتام میلیون ها کیلومتر اسکرول کردم تا هر روز چیز های جدیدتری کشف کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
به مشاوره نیاز دارید؟